donderdag, juni 18, 2015

Een wonder dit wondermiddel

Het wondermiddel Plantur39 wordt vol in de markt gezet. Mensen van boven de veertig krijgen haaruitval! 

Ook ik heb mijn perioden waar ik aan mijn haar twijfel, dat heb ik van tijd tot tijd ook bij mijn nagels.
Ik twijfel van tijd tot tijd ook aan mijzelf, net als iedereen nietwaar?

Maar eigenlijk heb ik niks te klagen. Htet moermandieet en de grote hoeveelheid supplementen zorgt er voor dat mijn nagels nauwelijks afbreken en mijn haar is een volle bos. Soms is het wat slap en volgens de kapper was de haarinzet een keer wat dunner. De volgende keer vond de kapper dat de haarinzet helemaal niet dun was. Momentopnames dus.

Terug naar het fabeltje van Plantur39. Twintig testers hebben een paar maanden dit middel geprobeerd. Een aantal zijn voortijdig afgehaakt. Er waren er een paar die het haar beter vonden. Alleen is het niet getest, of dit ook klopte! Een vragenlijst met 48 vragen moesten de testers invullen, geen haartjes onder de microscoop, Een kul-test dus. Geen wetenschappelijk bewezen test.

Schoonheid komt van binnenuit. Vitamine B met vitamine D in grote hoeveelheden zorgt voor die innerlijke schoonheid, samen met goede voeding.

10 opmerkingen:

  1. Helemaal met je eens. Mijn nagels waren erg broos, Slik hier nu paar maanden vitamine B en D voor en ze zijn weer sterk.Gezondheid komt echt van binnen uit. Ik blog sinds kort ook over Consuminderen, bezuinigen, besparen en aflossen. Wegschuld.blogspot.com Het motiveert en inspireert ontzettend. Leuke blog heb je trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik merk dat mijn haar en nagels inkakken, dan grijp ik inderdaad ook naar de vitamine B. Wel in de vorm van eten dan, maar toch. Dat vind ik makkelijker dan allerlei (dure) middeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anja, ik heb je blog in mijn Feedly leeslijst gezet. Ik wacht nog even op jouw leeslijst met blogs op jouw blog, succes met aflossen van de schuld en het bloggen.
    @LLmM, Idd, eten en eventueel supplementen,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zachtjes masseren van de hoofdhuid is goed voor de doorbloeding en dat bevorderd de haargroei, want bloed voert voedingsstoffen aan naar de haarvaatjes. Vermijdt agressieve shampoos vooral met SLS erin, dat is een ontvetter die ook in de autowasstraat wordt gebruikt. Niet te vaak wassen niet vaker dan 2 keer per week, geen strakke hoofddoeken dragen want die sluiten de hoofdhuid af en drukken het haar plat, niet te vaak/hard borstelen. Liever niet verven want ook die stoffen gaan via je hoofdhuid je lichaam in en beschadigen je haren maar ook organen worden door de kleurstoffen bereikt. (waarom zouden zwangere vrouwen niet mogen verven? omdat het ook de foetus bereikt)daarnaast is haarverf extreem slecht voor het milieu, waarom hoor ik daar toch niemand over? en het kost ook nog eens heel veel geld. En wie heeft ons toch verteld dat grijs = lelijk = oud? Van het uitgespaarde geld kun je beter een goede Multi vitamine kopen met koper (dat kleurt het haar) een goede verhouding B vitamines (niet alleen biotine) want de B vitamines hebben elkaar nodig om opgenomen te worden! en vitamine D. houdt je meteen je humeur op peil en je botten sterk.. kortom eerlijke voorlichting ontbreekt nogal.. planteur heeft caffeine in zich.. dat zou de hoofdhuid stimuleren? Ik neem liever in de ochtend een kopje.. stimulans genoeg weer. Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Bieke, dit is een goed onderbouwd verhaal.
    Mijn haren laat ik vierwekelijks verven. Ik vond het vooral belangrijk ik mijn werkend leven. Als je ouder wordt in loondienst, dan word je enorm beoordeeld op je looks..
    Nu ik vrij ben merk ik dat het nog steeds handig is om er wat jonger uit te zien, alhoewel ik word regelmatig ziek van opmerkingen, wat doet u dat goed, mevrouw of wil je misschien zitten bij het bushokje in Valkenburg door jonge gezinnen. Hallo zeg. Wat doe ik toch verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geloof ook niet echt in de werking van dit soort shampoos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eerlijk gezegd erger ik mij mateloos aan deze reclame! Het is helemaal niet mijn ervaring dat mijn haar dunner wordt sinds mijn 40e. En die cafeïne? Die heb ik ook liever in een mok of een kopje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alleen al die reclame met 'vrouwen over veertig'. Wat is dat voor raar vertaalde zin. Blijkbaar nemen ze ons niet al te serieus. Ik denk altijd maar dat als iets echt werkt het een medicijn zou zijn, en die krijg je alleen op recept. Groetjes, Em

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Opnieuw beginnen.. misschien moet jij je (nog wat) minder leren aantrekken van wat anderen vinden en aanvaarden wat er is, als je 60 bent geweest, ben je 60 geweest en dat mag gezien, je bent geen 40 meer en hoeft er ook niet uit te zien als veertig. Draag je leeftijd met gratie. Beweeg genoeg in de buitenlucht, verzorg je gebit, let op je gewicht, masseer je huid lekker in met een goede olie, eet gezond en verder is het wat er is. Dus met rimpels en grijs haar elegant en sportief oud worden.. dat is wat ik van plan ben te gaan doen.. ben nu 56.. Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Zuinigaan. Idd een domme reclame, alleen voor vrouwen!
    @Em, klopt vrouwen hebben het altijd hard te verduren, kijk maar naar Jinek. Prima vrouw, maar wat een opmerkingen zij te verduren krijgt in haar programma. Erg en misplaatst. Volkomen misplaatst
    @Bieke, Ik wil zoveel mogelijk van het leven genieten. Ik schrijf ook zelden over de dingen die mij niet lukken, of hooguit met humor. Ok, de Gamma GT en de mislukte operatie van mijn voet. Ik verzorg mezelf graag en goed.

    BeantwoordenVerwijderen