donderdag, juni 25, 2015

Je suis un 'Labbekak'

Ik behoor tot de 438.000 WW-ers en ik voer niets uit. (cijfer FD vandaag)

Ik ben niet bevriend met Hans de Boer, de voorzitter van VNO-NCW.

Ik ben arbeidsgehandicapt want te oud. Ik ben niet arbeidsgehandicapt volgens de norm van arbeids gehandicapten.

Ik word nauwelijks opgeroepen voor een sollicitatiegesprek.

Ik ben te oud.

Ik heb een 6 in mijn leeftijd en dat is de eerste 6. Niet de tweede  6 van zesentwintig bijvoorbeeld.

Ik wacht in de WW op het ABP.
Ik wacht op de uitkering van banksparen waar ik zelf voor heb gespaard.
Ik wacht tot ik begin met het uitkeren van de ontslag BV
Ik wacht en heel misschien lukt het me om nog AOW te krijgen...

Ik wacht op het plakbandpensioen.


In de tussentijd solliciteer ik braaf via werk.nl op de vacatures die voor mij zijn klaar gezet. Voor de aardigheid solliciteer ik vijf keer per vier weken, waar vier keer verplicht is.
Ieder kwartaal ontvang ik bericht dat ik voldoe aan het sollicitatiecriterium van vier keer per vier weken.
Ik besteed geen 24/7 aan solliciteren.

Ik vind dat ik voldoende gewerkt heb.
Ik ben wel een beetje rupsje nooit genoeg, maar ik moet het er toch maar mee doen, met dat lagere inkomen en dat levenslang.
Ik zal nooit meer een geindexeerd pensioen krijgen. Het is zoals het is.

Ik heb het advies van Jette Klijnsma opgevolgd en ik moestuinier. Moestuinieren betekent veel bewegen en biologische groenten. Groenten boordevol nutriënten. Hierdoor leef ik langer gezond.

Ik bespaar al jaren.
Ik heb een afgelost huis
Ik zal jaarlijks meer gemeentelijke belastingen betalen, zonder dat ik geindexeerd word.
Ik heb zonnepanelen en wek daarmee voldoende kWh op. Tot 2020 betaal ik hierover geen energiebelasting dankzij de Ferraris meter,

Al met al, ben ik een niet werkende labbekak en ik ben blij met de WW. Gelukkig heb ik dat 38 maanden lang. Reuze jammer voor de volgende WW-ers, die krijgen minder lang WW.
Misschien zijn zij jonger. Een jongere niet arbeidsgehandicapte labbekak. Die komt nog wel aan de bak voor het minimum loon, met nauwelijks pensioenopbouw.


Was getekend,
Labbekak,

5 opmerkingen:

  1. Inderdaad niet echt sociaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, mooi opgeschreven! Ach ja, laten we het er op houden: deze uitspraak zegt meer dan genoeg over deze meneer....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. labbekak jij maar lekker door, geheel verdiend.

    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier nog een labbekakker. Ook met een 6 in de leeftijd, ook een 2 erbij. En geen 26 jaar. Na 2 jaar WW solliciteer ik nu 4 per 4 weken. Ik ben nog nooit opgeroepen en ik laat me niet langer kwetsen. Een baan komt er niet meer.

    Labbekak nr. zoveel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Labbekak nr.zoveel, ik hoop dat je een goede buffer of partner met inkomen hebt. Succes

    BeantwoordenVerwijderen