dinsdag, juni 02, 2015

Leven zonder nutsvoorzieningen is illegaal in Cape Coral Florida

Na jaren voorbereiding heeft een vrouw een geheel zelfvoorzienend leven.  Ze maakt geen gebruik van wat de nutsbedrijven haar te bieden hebben.

Zonder energie leven mag, maar ze mag niet zonder wateraansluiting leven.
Ze maakt gebruik van regenwater opslag. Zonnepanelen zorgen voor energie. Koken doet ze op een campinggaskoker en in de keuken is er een gaslicht.

De gemeente had vooraf de alternatieve water en energiebronnen moeten goedkeuren. Dit heeft ze niet gedaan.  De zaak komt binnenkort voor de rechter.

Er wordt toegegeven dat de wetten verouderd zijn. Dat  er nu meer mogelijk is, dan in de tijd dat deze wetten werden opgesteld.
Veel mensen willen liever niet meer zo hard werken voor huisvesting, voor auto's voor van alles.  De deeleconomie en de economie van het genoeg is deels de nieuwe economie.


Voor mij zou dit soort leven te hard zijn. Ik verlang naar een vrijstaand huis en een grote ruimte om me heen. Dergelijke huizen zijn onbetaalbaar voor een ex-loonslaaf in de Randstad.  Mogelijk dat deze behoefte er is, omdat ik zelf op het platteland ben geboren. Als kind vond ik dat niks, omdat er geen of weinig vrienden / vriendinnen in de buurt woonden.  Er was te weinig te doen. Behalve een openluchtzwembad in de zomer, waar we vaak naar toegingen. Een gymnastiekvereniging op het dorp. Dan had je het wel gehad. Ik verlangde toen naar de stad.
Gelukkig heb ik alle keren waar ik woonde, behalve in Rhoon een ruim uitzicht gehad.  Nu heb ik ook een ruim uitzicht met veel bomen. 70 meter verder begint de polder Midden Delfland. Altijd mooi.






bron: countercurrentnews en Bloomberg business

1 opmerking:

  1. Heb eens een documentaire gezien over Reid de jong. Hij leeft zelfvoorzienend in de buurt van Stavoren geloof ik. Hij moest ook regulier water afnemen ipv regenwater

    BeantwoordenVerwijderen