maandag, juni 22, 2015

Mijn gezondheid verbetert

Het bezoek aan de NTTT arts in Gouda stond voor vandaag. Deze afspraak maakte ik in de winter, goed een half jaar geleden. Toen nam ik me voor om op de scooter te gaan. In de zomer is dit een aardige tocht.
De 35-km scooterrit naar Gouda voert langs de rivier de Rotte en buigt bij Zevenhuizen af naar de ongezellige A12, maar dan wel via de winkel van van der Spek in Zevenhuizen.

Peilsnel scheurde ik heen in een uur, lunchte bij Goudse familie en zakte in twee uur, op mijn akkertje terug naar huis, inclusief een paar tussenstops.

Het Moermandieet, met supplementen is zo goed, dat de Gamma GT nu 56 punten hoog is. In 2011 was dit 130!
De Moermanarts onderzoekt de lever door fors te knijpen. Maar hij zegt niks.

De belastingdienst vergoedt supplementen, mits deze zijn voorgeschreven door een arts. Deze informatie heb ik van de Moermanvereniging. De arts schreef ze voor op zijn briefpapier en schreef zijn paraaf er op. Wanneer ik door de voorraad heen ben, bestel ik bij De Roode Roos webwinkel en daar ontvang ik als lid van de MMV korting. Deze bestelling zal over ongeveer een maand nodig zijn en dan bestel ik gelijk voor het hele jaar.  
Gamma GT moet uiteindelijk 30 - 35 zijn. Ik heb nog even te gaan.

Het is niet bekend waardoor het komt. Bij veel mensen komt het door te veel alcohol, of door het gisten van teveel fruit. Bij mij is nog het een, nog het ander het geval. 
Mocht de waarde ooit optimaal zijn, dan wil ik alsnog in het ziekenhuis een echo laten maken.

Een te hoge leverwaarde heb je net zo snel als een hoge hypotheek. Het verlagen van de Gamma GT duurt iets minder lang dan het aflossen van een hypotheek. Voor beiden is het buffelen.

8 opmerkingen:

  1. dat is een fantastisch resultaat, wat goed dat dit dieet jou zoveel brengt, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! !! En wat een leuke vergelijking.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Allen. Dank jullie.

    Dr. Moerman ontdekte dat duiven door slechte voeding ziek werden. Met goede voeding kwam herstel. Bij mensen is dat ook zo. Je kunt jezlf ziek eten. Het is nu meer bekend, maar destijds was dat nieuw. Biologische voeding, vegetarisch, loever geen aardappelen, wel kaas, biogarde en karnemelk mag. Yoghurt, vlees niet. Liever iets drinken waar voedingsstoffen in zitten, zoals karnemelk, bietensap of wortelsap dat is goed.deze voeding zorgt voor zuurstof in de cellen. Suiker en bruin verbrande zaken niet, Water heeft weinig voedingsstoffenm dus liever geen water,
    Ik drink wel thee en ik neem af en toe vis. Ik smokkel wel vaker, maar niet overdreven. Je zult nooit een gebakje aan mij kwijt kunnen,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat er verbetering in zit, kan het zijn dat behalve je voeding ook een relaxter leven van cruciale invloed is? De beroerde impact van stress wordt erg onderschat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Anoniem. Stress heeft in dit geval geen invloed op de gamma gt, in 2014 zakte ik van 79 naar 64 en nu naar 56. Het laatste getal viel me zelfs al een beetje tegen.
    Mijn verdere gezondheid is verbeterd. Meer bewegen, meer slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat het zo goed gaat met je gezondheid!

    BeantwoordenVerwijderen