woensdag, juni 03, 2015

Mijn goedkope creditcard wordt 32% duurder

Sinds jaren heb ik een creditcard van de Bijenkorf.  Omdat hij voordelig is, Met deze card sta je niet voor schut. Je verdient er Bijenkorf punten mee, die geld waard zijn. Die kun je binnen het warenhuis gebruiken.

Jarenlang was de prijs 12,50 per jaar. Het wordt 16,50. Een verhoging van 32%. Kassa!
Ik heb nagedacht of ik deze card nog wilde hebben. En ja, ik heb besloten dat toch maar te doen.

Die Bijenkorf punten hè. Ook wel makkelijk naar het buitenland. Helaas is het punten verzamelen ook wat minder geworden. Voorheen was het een punt voor iedere 2,00 euro die je buiten de Bijenkorf besteedde .Nu is het een punt voor iedere 5,00 euro buiten de Bijenkorf bij een aanschaf van < 500 euo..

Maandelijks reken ik de card af. Als ik een internet besteding doe, dan ontvang  een waarschuwings sms. Wel zo veilig.
Vorig jaar heb ik best veel gekocht vond ik zelf. 4.700 euro maar liefst.  Het leverde  ruim 78 euro aan punten op. Dit jaar is dat veel minder. Als je thuis komt en niet meer werkt, blijkt dat er veel dingen in huis beter kunnen. Dan vallen dingen die niet deugen pas op. Ik heb flink geinvesteerd, 

Ik  hou de creditcard, de basis silver variant. Voor een besteding van 7.500 euro per jaar buiten of voor 2.500 euro binnen de Bijenkorf. Besteed je meer dan krijg je voor dezelfde 16,50 een diamond card. 


Zo dat was weer veel gratis reclame. Jammer toch. Die onbetaalde reclame. Het is een cadeau van mij aan dit bedrijf, zonder punten winst.

8 opmerkingen:

  1. En als je nu nooit wat bij de bijenkorf koopt? En hooguit voor 100-200 per jaar online?
    Dan is dat toch helemaal niet rendabel.

    Ik vind mezelf ook niet voor schut staan met mijn dier- en mensvriendelijke ASN creditcard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @WillyWonk. De ASNcreditcard kost 20 euro! En geen punten. Ik besteed, juist vanwege de punten veel met de card.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik voel mezelf voor schut staan met de bijenkorf card omdat een bedrijf is dat zonder scrupules handelt en weinig oog heeft voor mens en dier in zijn beleid.
    Die punten zijn leuk maar gewoon klantenbinding net als de zegeltjes bij de supermarkt.
    Verder koop ik nauwelijks met een creditcard want ik bestel nauwelijks online. Creditcards geven ook kosten voor de verkoper, en mijn geld besteed ik liever bij de lokale middenstand.

    Dan betaal ik liever € 20 waar bij ik weet dat mijn geld met beleid waar ik achter kan staan gebruikt wordt. Daarbij liggen ze niet heel veel meer uit elkaar qua kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben geen credit card en nog nooit problemen gehad met betalen, op internet betalen wij via iDEAL of Paypal. Vooral die laatste is fijn. Heb je na een maand of 2-3 je product nog niet ontvangen dan krijg je je geld retour.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb de kaart van Euroclix, eerste jaar gratis, daarna dacht ik €15. Ideaal, want daar krijg je ook punten mee, die optellen bij de rest van je saldo. Ik had eerder de gewone Mastercard (die van EC is ook MC), maar die was een tientje in de maand meer en daar kreeg ik geen punten op. Ik betaal hierdoor wel meer met de CC merk ik, omdat ik dan dubbel voordeel heb. Wel reken ik ook elke maand af (en af en toe schrik ik dan een beetje).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Amandjuh, dat kan ook.
    @LLmM, ik heb het een beetje gehad met Euroclix. Pas na ontvangst van punten, blijf ik slapend lid. Ze keren zoveel minder uit dan voorheen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waarom zou je uberhaupt betalen voor een credit card? Ze romen al 3 tot 5% van elke transactie af. Ik heb een credit card waar mensen 90 euro per jaar voor betalen (met uitgebreide veraekering) . Ik betaal niets op voorwaarde dat ik gemiddels 400 euro per maand besteed. Onderhandelen is altijd mogelijk

    BeantwoordenVerwijderen