maandag, juni 15, 2015

Rentestijging vooralsnog alleen bij hypotheken

Rabobank verhoogt de hypotheekrenten tussen de 0,1% en 0,2 %.
Dit bericht kwam vanmorgen naar buiten las ik in de Volkdkrant.

Het was de verwachting. Ik schreef er al eerder over.

Met smart wacht ik op de spaarrente verhogingen en dan met name voor de bedrijfsspaarrekeningen.
Duimendraaien voor mij. Hard duimendraaien.
Dat heb ik nu weer.

Mocht je een hypotheek hebben, bereken je voordeel en of overstappen lonend is. Anders gewoon de rit uitzingen.

3 opmerkingen:

  1. Het is ook niet echt verbazend he, de spaarrente laat vast nog wel een behoorlijke tijd op zich wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vermoed dat een stijging van de spaarrente (een variabele rente) nog wel even op zich zal laten wachten. De Euribor gaat nog steeds eerder wat omlaag dan omhoog, en dat zal wel doorgaan zolang dhr. Draghi de depositorente van de ECB niet verhoogd (ik heb hier afgelopen vrijdag nog over geblogd): http://stapstories.blogspot.nl/2015/06/sinds-enige-tijd-volg-ik-een-beetje-de.html.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @LLmM, absoluut.
    @Stapstories, zeker nu de staat een obligatielening uitgaf van een min rente van ongever -0,02 of zo. Heeft miljarden opgeleverd. Maar ik hoop het wel. Zo beroerd als nu zal toch niet zo lang meer duren.

    BeantwoordenVerwijderen