zondag, juni 28, 2015

Tip voor een uniek gratis kunst uitje

Vandaag bezocht ik een galerie, om de kunst te bewonderen. Galerieen zijn altijd gratis. In wezen is het gewoon een winkel, waar je de tentoongestelde waar kunt bewonderen.

Stel een lijstje vast van galerieen in jouw buurt en geniet van de kunst die daar hangt, heb je helemaal de smaak te pakken, dan is het zaak om te zien wanneer een nieuwe collectie tentoongesteld wordt.
Kunstenaars moeten, als ze naamsbekendheid willen behouden, steeds nieuwe tentoonstellingen geven. Deze tentoonstellingen kunnen in een galerie zijn, maar ook in een instelling, buurthuis of zo. In de Rotterdamse rechtbank worden regelmatig nieuwe tentoonstellingen op de gangen neergehangen. Gangen genoeg, want het is een hoog gebouw.

Vanmiddag was ik een galerie met de titel tussen ' Kunst en Kade'. De naam tussen ' Kunst en Kitsch' is beschermd.
Allerlei mensen lieten daar hun kunst van thuis bezichtigen aan de directeur en conservator van het Maritiem Museum en een man van een Venduhuis/Veilinghus.
Per uur kwam een nieuwe groep aan bod om hun spullen te laten bezichtigen.

Ik had niets bij me. Ik heb best wat in huis wat ik kreeg tijdens mijn werk in de Rotterdamse haven. Ik liet het thuis. In de prijs van deze kunst ben ik niet geinteresseerd. Het staat leuk in huis, rijk zal ik er niet van worden, als ik het verkoop. Misschien wel armer. Van mooie dingen kan ik genieten, Jaren geleden heb ik een gekregen havenlitho via Marktplaats verkocht.  Het was geen topstuk.
Ik heb een leuke middag gehad en schonk tussen de groepen door wat te drinken in.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen