zaterdag, juli 04, 2015

Balen

Vandaag op deze bloedhete zaterdag stort ik me op een te lang uitgesteld project. De deadline is morgenmiddag, misschien kan ik het nog doorschuiven naar de maandag.

De hele dag ben ik thuis en weer zie ik kans om het voor me uit te schuiven, deze klus. Alles wat afleiding bezorgt, daar ben ik als eerste voor te porren.
De spitskolen snijden, blancheren en in de vriezer, Bloemetje crowdfunden in de familie en maandag laten bezorgen ter ere van een huwelijksdag. Beetje water geven in de tuin. Lezen, map openen, to do lijstje maken. Stappenplan verzinnen en terzijde leggen. Wat is het warm. Rondje lopen, nadenken. Alles, maar werken, ho maar. Geen zin is het wat er zingt. Internet dicht, internet open. Nog niet begonnen.

Onnodig te zeggen dat ik er tegen aan zit te hikken als een enorme berg.  Als het een appeltje eitje zou zijn had ik het al lang gedaan.

Alles wat maar een beetje afleiding is heb ik vandaag al gedaan, maar de klus zelf??? Zucht.

Wachten op inspiratie is het niet. Doen, Opnieuw Beginne, gewoon doen. Doe het nu, zeurt het plichtstemmetje in mijn achterhoofd.

Bjagg, geen zin, het is vast weer fout of moet voor de 100e keer over denkt de realist.

Nog even hikken, maar ik weet, vanavond heb ik het project klaar. Echt waar.

Ik stel mezelf beloningen in het vooruitzicht. Het helpt niet, de lust om te beginnen is verdwenen. Weg voorbij de horizon. Maar de doorzetter zegt steeds zwakker, het moet, het moet. De doorzetter in mij klinkt steeds zwakker. Voorbij de mooie warme dag, waarin ik achter de steeds meer door mij gehate pc zit. Pc is een herinnering aan vroegere dagen, altijd werken.

Daar waar ik normaal bekend sta als doorzetter, daarvan is nu niks meer van over. Bjagg, er zal wel weer door een ander een ander idee aan zijn. Zucht.

5 opmerkingen:

  1. Kom op! Je blijft er tegen aan hikken. Dat kost meer tijd dan "gewoon" beginnen!
    Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je jezelf die deadline opgelegd of is dat door iemand anders gedaan?
    Indien optie A - morgen is er weer een dag.
    Indien optie B - morgen is er weer een dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Merel, ik wacht met het project tot ik wat meer duidelijkheid heb, besloot ik na een wandelingetje.
    @Nietzomaarzoo, goed advies. Ik hik er tegen aan, omdat ik nog niet alles weet. Ik wacht tot er een ander probleem eerst is opgelost.
    Het project loopt al een tijd en ik ben in de aard ongeduldig. Al die losse eindjes maken mij niet blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Allen, ik ben eindelijk begonnen en een eindje gekomen. Morgen verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed te lezen; iedere dag 1 stap maakt ook dat je beweegt!

    BeantwoordenVerwijderen