woensdag, juli 08, 2015

Een inkomensverhoging!

Voordat ik werkloos werd, was ik heel bang voor deze inkomensachteruitgang in de WW. Maar nu ik niet meer werk, merk ik dat ik helemaal niet zoveel behoefte meer heb aan gekke dingen. Ben ik dan een beetje duf geworden?

Juist omdat de inkomensval zo groot was, en ik de juiste leeftijd heb, piep ik niet. Ik ben een blij mens met zoveel vrijheid. Want o, wat zou ik anders piepen als ik veel jonger was, of wat dan ook.

Jaarlijks in juli krijgt de WW-er een inkomensverhoging. Per vier weken ontvang ik er zomaar bij:

 € 1,11


Leuk bedrag hè, allemaal 1-en en dat iedere vier weken.

Ik ben een blije labbekakkende Nederlander. Wat fijn dat we dit vangnet hebben.

Er is me al eens gevragd of ik na de WW in de IOAW wil gaan. Ik kom daar niet voor in aanmerking.

In totaal ben ik aan vierwekelijkse uitkering van 1720,-- naar 1728,11 er op vooruitgegaan, vanaf mei 2014.



Dat kan best, mogelijk. Maar de beste hobby's zijn lopen en lezen. Dat kost weinig. Zowel lopen als lezen heeft ook te maken met mindfullness. Dat ontspant en lopen maakt het hoofd leeg, net zoals werken in de tuin.
Gisteren was ik met een ex-collega in Oud Beijerland om samen een wandeling te maken op het eiland Tiengemeten. Vanmorgen was ik op een verjaardagsbijeenkomst. Morgen hou ik me weer bezig met moestuinieren.
Dan zwem en dans ik nog regelmatig.  Ja, solliciteren doe ik ook.

Niet werken maakt mij veel gezonder.  Wie weet ben ik straks net als deze 101 jarig die zijn rijbewijs alsnog heeft verlengd.

5 opmerkingen:

  1. De IOAW is op jou niet van toepassing, die geldt voor werknemers die voor 60 jaar in de WW kwamen. Je hebt misschien wel recht op de IOW. Bekijk dit maar eens.
    Yasr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk toch! Ik ben een vrijwillige Labbekakker of zou daar een andere benaming voor zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Yasr, normaal zou ik geld omarmen, en de IOW accepteren. Alleen verlang ik zo naar maandenlang reizen, zolang ik kan. Zwerven over het water met een boot. Vrijheid. Hard genoeg voor gewerkt. Tegen die tijd bekijk ik het nog wel eens.

    @Ipie, haha, een vrijwillige labbekakker ben jij. Geniet er van.



    BeantwoordenVerwijderen
  4. IK VIND JE NOG EEN MOOI LOON HEBBEN. dIT HAAL IK IN DE MAAND NIET EENS, WERK 80 % EN DAT BETEKEND DAT IK BIJ INKOMSTENACHTERUITGANG NOG EEN STUK MINDER ZAL KRIJGEN. iK KLAAG NIET EN BEN BLIJ MET MIJN BAAN

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik krijg in januari meestal een verhoging van de wia-uitkering. Maar ik kreeg ook een keer met een verlaging te maken, dat kan ook.

    BeantwoordenVerwijderen