maandag, juli 13, 2015

Energieloketten vanaf 2016

Vanaf volgend jaar moet iedere gemeente of regio een digitaal energieloket hebben. Daar kun je terecht voor informatie en advies over energiebesparing.
Milieu Centraal voorziet de loketten van inhoud en tools, zoals korte filmpjes en online rekentools. De energieloketten kunnen dit materiaal op de website plaatsen.

Huizenbezitters kunnen die gebruiken als ze bijvoorbeeld zonnepanelen willen kopen of hun gevel laten isoleren.
De energieloketten helpen huizeneigenaren de juiste vragen te stellen aan de aannemer en na te gaan of het werk volgens afspraak wordt verricht.

De energieloketten zijn vanaf januari 2016 via deze link te zien voor een energieloket bij jou in de buurt
In januari 2016 herhaal ik dat nog wel een keer.

Ik vind het in ieder geval een goed initiatief. Ik ben blij met een redelijk goed geïsoleerd huis en mijn zonnepanelen. Liefst had ik het helemaal energieneutraal.

3 opmerkingen:

  1. Ik vind dit ook een goed initiatief. Ik wist niet dat dit er kwam. Goed nieuws dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. alleen jammer dat je als huurder weinig kunt doen, ik heb niet genoeg geld voor zonnepanelen en de woningbouw investeert niet meer in mijn huurwoning ,die een koopwoning word als ik besluit te gaan verhuizen. dat verhuizen is ook een drama , gezien de enorm lange wachtlijsten in mijn woonplaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anoniem, dat geloof ik direct.
    Een kennisje heeft afgelopen jaar de woningbouwvereniging eindelijk wat laten stucen. Zelf had ze al vele jaren het behang niet vernieuwd.
    Nu zijn er nog enkele vochtplekken.
    Als eigenaar weet ik dat met een hulpstuk op de boormachine, stukken cement eenvoudig van de buitenmuur, op de begane grond notabene verwijderd kunnen worden en dan met nieuw cement die lelijke kieren opgevuld.
    Ze heeft een paar vrienden die dit kunnen oplossen. Zelf kan ze dit niet, want last van spieren.

    Wat zegt ze dan, laat de woningbouwvereniging het maar doen. Ze is niet van deze gedachte af te brengen, haar huur is laag. Ze heeft geen idee hoe duur onderhoud aan een woning i.

    Gelukkig heb ik samen met haar isolatie achter haar verwarming aangebracht. Ze stapt jaarlijks over van energieleverancier.
    Vorig jaar kreeg ze een nieuwe cv ketel en dit jaar kreeg ze 600 euro terug van de energie.

    Dat was voldoende om eindelijk de kamer te laten behangen en nog wat dingetjes.

    BeantwoordenVerwijderen