dinsdag, juli 28, 2015

Google beleid cookies op mijn blog

Waarschijnlijk heb je het als eingebruiker, lezer van dit blog al  gemerkt. Google vraagt toestemming voor cookies als je mijn blog wilt lezen.

Gisteren ontving ik een e-mail van Google waarin, samengevat, dit stond te lezen: 

"Het is de schuld van de EU dat Google toestemming  moet vragen voor het opslaan van en het toegang verkrijgen van cookies, of andere informatie op het apparaat van de eindgebruiker."


De complete tekst is dit:
  • U moet commercieel redelijke inspanningen doen om duidelijke informatie te verstrekken over, en toestemming te verkrijgen voor, het verzamelen, delen en gebruiken van gegevens dat plaatsvindt via een site, app, e-mailpublicatie of andere service als gevolg van uw gebruik van Google-producten; en
  • U moet commercieel redelijke inspanningen doen om ervoor te zorgen dat een eindgebruiker duidelijke en volledige informatie ontvangt over, en toestemming geeft voor, het opslaan van en het toegang verkrijgen tot cookies of andere informatie op het apparaat van de eindgebruiker wanneer dergelijke activiteit plaatsvindt in verband met een product waarop dit beleid van toepassing is.

6 opmerkingen:

  1. Zag het op meedere blogs, 1x heb ik in geklikt "ik snap het" maar zie ze nu op iedere blog pagina.. ga ze niet meer inklikken 1x is genoeg neem ik aan, hoewel dan die hindelijke balk er wel blijft staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kreeg de mail ook. Jammer dat mensen er nu voor moeten klikken, maar ik was wel blij om te zien dat ik dus niet zelf iets in hoefde te voeren, want dat vreesde ik gisteren eerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Con, Ja, helaas, ieder blog dat is ondersteund door een Google sjabloon, heb je dat.
    @LLmM, Daar was ik ook blij om.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Opnieuw beginnen en Lekker Leven Met Minder: volgens mij heb je alleen te maken met cookiemeldingen als je reclame op je weblog hebt.
    Je moet nog wel ergens zetten dat je verplicht bent om met cookies te werken. Huisvlijt heeft het helemaal onderin gezet en ik bovenin in de linkerkolom.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hier wordt haarfijn uitgelegd welke dingen cookies genereren, en hoe je van die melding afkomt. Doe er je voordeel mee.

    BeantwoordenVerwijderen