donderdag, juli 02, 2015

Het is het nog steeds 24 graden in huis

Gistermorgen tussen 5 en 6 heb ik een uur lang alles tegenover elkaar open gezet. De muggen waren al vertrokken,

Het zonnescherm en de screens op de eerste etage zette ik uit.

De deuren en vooral de tuindeur heb ik alleen geopend om er door te gaan.

Gisteravond en ook vanmorgen is het nu 24 graden in huis. Het was vanmorgenvroeg in huis koeler dan buiten..

Wat ik beslist niet doe, is het raam wagenwijd open zetten om zo meer frisse lucht binnen te laten. Liever zet ik de luchtverversing open.
Ramen open zetten voor frisse lucht, doe je ook niet in de winter als het buiten vriest. Dit doe je 's morgens, maar niet 's avonds.

Het lijkt wel of ik hierin alleen sta. Maar het is nu nog steeds niet warmer dan 24 graden.

Hoe hou jij de warmte buiten je huis?

7 opmerkingen:

  1. Ik heb in mijn hele huis horren voor de ramen en voor de balkondeur een schuif hordeur. Ik slaap met allebei de ramen wijd open zonder gordijnen of iets ervoor. Ventilator aan en ik kom de nacht wel door. Ik sta deze week met het ochtendgloren op en zet alles aan ramen en deuren open. Zo gauw het buiten warmer is dan binnen doe ik alles weer dicht.Zonnescherm, witte lakens, verduistering gordijnen, rolgordijnen... Ik gooi wat water elke ochtend op het balkon, dat koelt ook af.In de huiskamer heb ik ook een ventilator staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meteen de grote zweefparasol opgezet vanmorgen zo worden de tegels in het zitdeel niet te warm. In de slaapkamer was het 3 gr. raam stond open toen de zon daar weg was en ventilator aan maar op zo'n moment helpt niets. De dakkapel is niet goed geisoleerd en daarom wordt het zo warm. Er staat nu lekker fris windje en raam aan de voorkant staat open, is nu 24 gr in de kamer was 26. Helaas warmt het na 12.00 weer op ondanks rolluiken dicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe niet echt wat, het is gewoon lekker hier. Ik heb de roostertjes open, maar die staan altijd open. Als het in mijn slaapkamer straks nog warmer wordt, dan zet ik daar misschien wel een ventilator neer, maar op het moment is het daar nog zo koel dat ik nog niet de noodzaak heb gezien om mijn twee plaids er vanaf te halen (die nog bovenop het dekbed liggen!).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier gaan 's avonds de ramen en deuren pas open,als het buiten koeler is dan binnen. Helaas sliep ik op de slaapkamer onder het dak in bij 32 gr. Niet echt aangenaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijna drie jaar geleden was er in augustus een enorm hete periode. Ik heb een week niet kunnen slapen en dreef mijn bed uit (terwijl ik helemaal niet zo'n zweetnek ben). Toen was de maat voor mij vol! We hadden al eens gezinspeeld op de aanschaf van een airco, maar nooit doorgezet. Toevallig had mijn vriendin H. een studie gedaan naar de beste airco en deze al laten installeren.

    Wij hebben gebruik gemaakt van haar studie en het bedrijf een precies dezelfde installatie bij ons laten installeren. We zijn er zó blij mee, hoewel we die dingen niet dag en nacht laten draaien.

    Dochterlief heeft een kamer op zolder en heeft gisterenavond een matras hier beneden in de huiskamer gelegd en heerlijk geslapen. De stroom die de airco gebruikt wekken we zelf op met onze zonnepanelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @LLmM, twee extra plaids over je dekbed met dit weer. Die boerderij is goed geïsoleerd.


    @Ellen, Ja, en jullie hebben zonnepanelen in overvloed. Goede investering.

    Screens helpen ook goed. Alleen waren die een paar jaar terug nog niet zo in, als nu. Ze zijn behoorlijk aan de prijs ook. Maar ja, deze investering verdien ik wel terug. Alleen was er gisteravond een fietser die het raam wagenwijd open zette. Dan heb ik 24 graden binnen bewerkstelligd, en doet deze dommie het raam wijd open met 34 graden!!
    Bekend gezegde: 'je hebt mensen en fietsbellen'.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook. 24,5 graad. Ik heb alles dicht, op de achterdeur na. Alle rolluiken naar beneden. We hebben vannacht ook alles dicht gelaten en vanmorgen om 6.30 uur ben ik opgestaan en heb op alle kamers de ramen opengezet. Om 9 uur weer gesloten. Het gaat binnen best goed.

    BeantwoordenVerwijderen