vrijdag, juli 31, 2015

Hoe laag kan de spaarrente ooit nog worden

Gisteren schreef ik dat de Leaseplanbank nieuwe eigenaren kreeg en dat er voor de spaarders daar niet veel zou veranderen.
Nou ja, vandaag is de rente weer minder geworden, volgens de e-mail van de Leaseplanbank.

Ik baal flink dat de rente steeds minder hoog geworden is. Ik ben blij met het hebben van een buffer. Dat kan dan tenminste nog steeds.
Het is fijn dat er in ieder geval nog wat rente wordt bijgeschreven op mijn spaarrekening.

Volgens 'kenners' is crowdfunden het nieuwe sparen.  Ik onderschrijf dat. Het is risicovoller en je bent langer je geld kwijt. Je kunt niet zomaar bij je spaargeld.

Ik blijf hopen dat er ooit nog eens meer rente gaat komen. Beter voor de pensioenfondsen, voor mijn kleine hoeveelheid spaargeld enz.

Ik ga niet het spaargeld voor een nieuwe auto / scooter op een crowdfunding fonds zetten en ook niet het geld dat ik opzij zet voor belastingen en onderhoud huis.

5 opmerkingen:

  1. Iets onderschrijven is dat je het ermee eens bent. Maar uit je reactie vind ik het tegendeel blijken.

    S.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @S, ik doe aan crowdfunden, voor de langere termijn. In dat geval kun je schrijven dat het het nieuwe sparen is.
    Voor mijn stamrecht bv ben ik daarmee gestopt, omdat dat volgens mijn broer te risicovol zou zijn. Echter ik heb nog geen enkel project gehad, tot nog toe, die niet uitkeerde. Ik heb 15 projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou net beginnen aan een blogje over de uiterst lage spaarrentes, maar daar zie ik voorlopig nog maar even van af, het lijkt me een herhaling van zetten. Ik heb goede hoop dat de spaarrentes op de langere termijn wel weer omhoog gaan. Zo is het namelijk altijd al gegaan, dus waarom nu niet?
    Hoe werkt dat crowdfunden? Je gebruikt geen geld van je stamrecht bv, niet voor je auto scooter, belastingen en onderhoud huis, wat voor geld gebruik je daar dan wèl voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Zuinigaan, het geld dat ik over heb, dat is 300 van ABP en WW plus adsense en bijverdiensten mini bedrijf.

    BeantwoordenVerwijderen