zaterdag, juli 25, 2015

Over bloggen en de verdiensten

In deze komkommertijd, waarin mijn blog veel minder gelezen wordt dan anders, dit keer een blog over blogverdiensten.
Over verdienen met bloggen wordt veel te rooskleurig gedacht. 
Op het blog   Het internetsalaris   schreef ik daar het volgende verhaal over, op basis van eeen format.

Waarom heb je ervoor gekozen om online geld te verdienen?
Geld verdienen met mijn blog vind ik een leuke bijkomstigheid. Het geeft mij een kick, waardoor ik wat vaker ga bloggen.

Wat zijn voor jou de voor- en nadelen aan het verdienen van een internetsalaris?
Een salaris is een te groot voor de inkomsten die ik verkrijg via mijn blog. Ik schrijf daarbij ook nog eens voor de 'verkeerde' doelgroep; namelijk consuminderaars. Mijn lezers handelen vaak in de geest van mijn blog. Besparen en bezuinigen. Zij zullen dus minder snel via de advertenties iets kopen. Schrijven voor big-spenders.nl en overdebalksmijters.nl levert veel meer op. Het is voor mij een aardige bijverdienste, maar meer ook niet. 

Hoeveel tijd besteed je aan het bloggen?
De ene blog is het andere niet. Ik kan hier niet goed een tijd voor geven. Doordat ik erg geïnteresseerd ben in het onderwerp consuminderen, reken ik de tijd hier niet voor. Ik ben in ieder geval niet de gehele dag bezig met schrijven of het zoeken naar inspiratie.

Hoeveel verdien je op jaarbasis met het internet?
Het is een leuke bijverdienste, maar ook niet meer dan dat. 

Wat raad jij lezers aan die ook iets willen verdienen met het internet?
Als je een blog wilt beginnen, schrijf dan vooral over onderwerpen die je aan het hart liggen. Hou je aan een onderwerp en realiseer je dat je voor anderen schrijft. Lezers lezen graag wat hun op weg helpt, maximaliseer het aantal woorden, schrappen is schrijven. Mijn meest gelezen blogs zijn vaak inhoudelijk goed. Denk daarbij aan handleidingen en prijsvergelijkingen. Het liefst gegoten in een aardige schrijfstijl, alhoewel dit voor mij niet het belangrijkst is, zelf ben ik soms wat chaotisch in mijn schrijven. Zorg dat je blog gelinkt wordt op het internet. Maar het allerbelangrijkst: blijf geloofwaardig in wat je schrijft. 




6 opmerkingen:

  1. Zeker als je een consuminderblog schrijft verdien je niet heel veel geld aan je blog!

    Het klopt dat je lezers mensen zijn die op de centen letten en niet snel geneigd zijn om dingen te kopen. Als je wat wilt verdienen aan reclames op een blog, dan moet je je richten op een andere doelgroep: de big spenders.

    Alleen, ik vind schrijven over meer geld uitgeven helemaal niet zo boeiend, daar ligt mijn hart niet. Dus dan is het maar kruimelwerk, dat verdienen aan reclame en clix.
    Het is in ieder geval een zakcentje waar ik leuk wat extra dingen van kan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat me opvalt is dat de mensen die geld verdienen aan hun blog nooit bedragen noemen? Waarom eigenlijk niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Zuinigaan, je weet dat via mijn blog geen enkele aanmeldbonus voor Euroclix en Quassa binnenkwam,. Ze melden zich via houw blog aan.

    @Ineke, dat is niet toegestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij ben ik heel lang geleden via jouw Euroclix link gaan klikken op mails. Maar dat is echt heel lang geleden en helemaal zéker weten doe ik het niet. Toch gun ik je van harte meer verdiensten. Je schrijft echt over goede consuminderdingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Ellen, dank je. De verschillen tussen de ene blogger en mij zijn giga.
    Het heeft idd met gunnen te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed advies. De beste reden om te gaan bloggen is omdat je het leuk vind om te doen. Puur gaan bloggen om geld te verdienen lijkt me nog niet zo eenvoudig.

    BeantwoordenVerwijderen