vrijdag, juli 24, 2015

Pakjes bezorgen van Post.nl

Eén ding staat vast, als je de afgelopen weken iets hebt gekocht dat via Post.nl pakjes bezorgdienst bezorgd moest worden, en je wilde het pakket na een week stakingen nog steeds, dan heb ik goed voldaan aan de Consuminderregel: 'Wacht nog een tijdje met kopen, voordat je het koopt."

Ik vraag me af hoeveel meer pakjes er terug gestuurd gaan worden, omdat de meeste kopen toch vooral bestaan uit koopimpulsen.

Op 11 juli bestelde ik kleding bij een internetshop. Gisteren de 23e werd het bezorgd bij het afhaalpunt van AH.

Al eerder ben ik gaan shoppen in meerdere winkels maar ik kon niet slagen. Iemand vertelde me, je bent veel te laat! De uitverkoop is op volle gang.
Het klopte helemaal. Nou moet ik zeggen dat ik toch niet zo van het shoppen ben  en ik had de warmste dag van de zomer uitgezocht om te shoppen.

Nu heb ik lang gewacht en ik ben blij met mijn bestelling. Heel blij. Gelukkig maar, dat ik het niet hoef terug te sturen.


Het consumentenvertrouwen is weer boven nul, dus het komt goed.......

8 opmerkingen:

  1. Nou geduld werd op de proef gesteld wij hebben ruim 11 dagen moeten wachten voor het pakketje eindelijk bezorgd werd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op 12 juli had ik een cadeautje uitgekozen in de webshop van de Bijenkorf ter gelegenheid van de geboorte van een achterneefje(in de uitverkoop en natuurlijk helemaal betaald met mijn bijpunten, zoals een goed consuminderaar betaamt). Op 14 juli zou het bezorgd worden. Nou, om eerlijk te zijn is het de 22e pas bezorgd. Ik was bang dat tegen de tijd dat het bezorgd zou zijn, het stelletje niet meer zou passen.... ;-)....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met een paar buren hadden we vlees besteld. Dat durfde men gisteren pas te versturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Con, 11 dagen is veel he.

    @Ellen, haha dat het gekochte te ruim zou zitten bedoel je. Innemen kan gemakkelijker dan uitleggen hoor.
    Ik heb al tijden op mijn todo lijst staan om van mijn Bij punten een BH te kopen. Dankzij de vele investeringen in 2014 voor verbeteringen in mijn huis.

    @Izerina, gelukkig maar dat ze gewacht hebben. Net na mijn bestelling brak de staking uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En die staking was er niet voor niets. Als je wist hoe slecht zowel pakketbezorgers als postbezorgers behandeld en betaald worden zou je er heel anders over denken. Fietsvergoeding, kledingpakket, alles wordt onder je achterste wegbezuinigd. We moeten het nu met 70 euro per jaar voor fietsreparaties doen. Deze week werden wij postbezorgers opgeroepen het werk over te nemen van de stakende pakketbezorgers. ik heb geweigerd, het is besmet werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Anonieme postbezorger. Helemaal met je eens. Ook worden postbezorgers onderbetaald. Ik heb dan ook niet geschreven over het lastige van pakkketjes, of o, o, wat erg dat wachten.
    Het is onterecht belastinggeld uitgeven vor ZZP-ers die geen ZZp-ers zijn.
    Dat die postbodes weg moesten en daarvoor in de plaats postbezorgers kwamen. Er is voldoende winst. Maar er moet nog meer. Scheiding tussen rijk en arm wordt vergroot hierdoor.
    Postbezorgers verdienen echt te weinig .
    Het postbedrijf zou een nutsvoorziening moeten zijn.

    Succes met je baan..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Postbodes waren vroeger ambtenaren, de post kwam op vaste tijden en 6 dagen in de week. Postbodes kregen een normaal loon, waren betrouwbaar en kenden de buurt waar ze liepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben er ook helemaal mee eens dat de Pakket tegen de postnl in gingen maar nu waren ook heel veel klanten de klos.
    Normaal zou ik het ook niet erg vinden om te wachten op mijn pakket alleen nu hadden we de pech dat ik juist 1 dag eerder een speciaal dieet pakket had besteld voor mijn jongste (mag niet alles eten) en er zaten bederfelijke dingen in die normaal meteen na ontvangst de vriezer in gaan..
    dan is 11 dagen wachten behoorlijk lang ;-)

    Hoop alleen dat de staking ook geholpen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen