vrijdag, juli 31, 2015

Wat gaat dat bufferen langzaam

Als ik terug kijk naar de hoeveelheid geld dat ik in het verleden aflostte op mijn hypotheek, dan baal ik, dat ik niet sneller kan sparen voor een BOOT.

Die paar duizend euro die ik nu opzij kan zetten voor BOOT is gewoon vreselijk weinig.
Gelukkig kan ik nog sparen en ik heb blij dat ik zo stevig aflostte, want nu kan ik tenminste nog sparen.
Ok, ik ben ongeduldig en ik ga soms niet tot voorbij het laatste gaatje om er alles uit te persen wat ik kan behalen.  Ik ben soms zelfs sjacherijnig als het niet hard genoeg ga. Ik mopper als het tegen zit. Als ik zie dat het nieuwe maximum nog niet behaald is.

Tuurlijk kan ik denken, nou ja, ik heb nu toch ook een fijn leven.  Ik heb ook een fijn leven! Alleen heb ik het vervelende feit dat ik meer wil. Een rupsje nooit genoeg. Altijd meer. Ik weet zeker, dat wanneer mijn wens, de BOOT vervuld is, dat ik dan weer iets anders wil. Niets menselijks is mij vreemd. Ook in mijn boot-wensen ben ik duidelijk. Hij moet mooi zijn, geen onderhoud en een goede betrouwbare elektrische motor.  Anders had ik allang een roeiboot kunnen kopen, bijvoorbeeld.

Waar ik nog meer van baal is dat met mijn mindere WW inkomen, 10% ABP en bijverdiensten, toch  het sparen voor een BOOT beroerd langzaam gaat. met pijn en moeite een paar duizend euro.

Dan zie ik terug naar de enorme bedragen die ik vroeger met grote regelmaat aflostte. Die aflossingen zijn bijna gelijk aan mijn UWV uitkering van nu! Maar als ik dan hoor hoe de sfeer nu is op mijn vorige werk, dat er weer een reorganisatie voor de deur staat, waarbij de OR te kennen heeft gegeven dat het sociaal statuut van toepassing heeft verklaard.  Dan denk ik nooit meer.
Sinds gisteren ben ik dan ook overgegaan om mijn bijverdienste te vermelden op booking.com. Dit kost me 12% provisie en helaas kan ik vooraf niet nagaan of ik de gasten wel of niet wil.   Maar dan denk ik weer aan de BOOT en dan doe ik er toch maar weer een schepje boven op.

6 opmerkingen:

  1. Wij hebben ervaring met een zeilboot in 'deeltijd', een absolute aanrader. Dat was via flexyachts, misschien is er voor sloepen ook zoiets? Wel de lusten en niet de lasten zeg maar..;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geef je je bijversdiensten eigenlijk door aan het UWV?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Meneer & Mevrouw, Leuke optie. Het overwegen waard. Vanmiddag was ik bij het varend corso in Midden Delfland en ik zag heel wat boten aan de kant het varend corso bekijken.

    @Anoniem, dat is alleen mogelijk wanneer je in loondienst werkt. Ik werk niet in loondienst. Ik doe nu hetzelfde naast mijn uitkering, als ik deed toen ik nog werkte. Kortom, op mijn inkomstenbelasting is te zien wat ik verdien en welke onkosten ik had. Vorig jaar heb ik heel veel extra geïnvesteerd. Ook dit jaar heb ik geïnvesteerd, in screens bijvoorbeeld a 1500 euro.
    UWV wil dat ik niet meer uren besteed dan voorheen aan de bijverdiensten. Dan wil men dat ik precies weet hoeveel tijd ik er aan besteedde. Dat heb ik in het verleden nooit zo goed bijgehouden. Net zoals ik met bloggen niet bijhou hoeveel tijd ik investeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar Opnieuw Beginnen. Sinds wij hebben besloten dat we extra willen aflossen op de hypotheek kan het me niet hard genoeg gaan. Helaas zit er steeds weer wat tegen zodat het nog niet echt van de grond komt. Toch probeer ik geld te genereren voor extra aflossingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lijkt me zo zonde zo ontevreden te zijn en zo eigenlijk je leven te vergallen. Denk je, dat als je op je sterfbed achterom kijkt je zal zeggen: had ik maar meer gespaard?

    BeantwoordenVerwijderen