zaterdag, augustus 08, 2015

Bespaar met Jamie

Jamie showde hoe je een gezonde maaltijd kan maken voor weinig. Het was een verrassende maaltijd zonder vlees of vis.

Peulvruchten, aubergine, meel, kruiden. Verrassend recept en vooral het bedrag dat hij noemde trok me aan. 69p each.  Maar wel voor een gezin en dat kookt meestal een stuk voordeliger dan voor één of twee.  Al was het alleen maar omdat er weinig verschil zit in de kooktijd.

Het boek Bespaar met Jamie  voor 12,50 is dan ook een goede.

Van Jamie trof ik deze bespaarvideo aan. Hierin legt hij uit dat een diepvries broccoli veel meer vitamines bevat dan verse uit de supermarkt. Diepvries broccolie wordt binnen acht uur nadat deze geoogst is geblancheerd en ingevroren. Het is voordeliger en bevat meer nutriënten. De groente in de supermarkt is vaak dagen oud.
Koop groenten van het seizoen en koop tegen sluitingstijd op de markt. De textuur van verse groenten is beter.






3 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tip. Ik keek in de catalogus van de bieb en kan het boek maandag halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig. Ik zat ook al te azen op "Jamies 15 minutes meals", omdat ik een student ben en alleen woon, maar ik zocht nog naar makkelijke, goedkope recepten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Diepvries groenten vind ik een goede en gezonde tip!

    BeantwoordenVerwijderen