dinsdag, augustus 25, 2015

De bank onderzoekt consumptiegedrag

In het nieuws vandaag, dat ABN-AMRO onderzocht dat 70% van de bezoekers eigen eten en drinken meebrengt naar een pretpark.
De reden van dit gedrag is niet dat de prijzen te hoog zijn. De prijzen kunnen net zo hoog blijven, als de consumpties op een andere manier worden aangeboden.

We leven in een aanbod economie. Eindresultaat van dit onderzoek is, dat de prijs hetzelfde kan blijven als de manier van aanbieden verbetert.

Begrijpelijk. In bioscoop Pathe de Kuip waar je dwars door alle consumpties heen moet lopen via de kassa op weg naar de filmzaal. De toegang via de kassa's zijn bewust smal gehouden. Zonder aankopen kom je er met moeite langs. Veel mensen kopen iets. Je bent een uitzondering als je niets koopt.

In boscoop Pathe Delft worden de snacks minder opgedrongen. De ruimte bij de kassa is groot. Daar loop je zo langs. In deze bioscoop wordt minder gesnackt. Je bent geen uitzondering als niets koopt.

Wat een ontdekking van De Bank. Hoeveel zou dat onderzoek gekost hebben, zo vraag ik me af?
Je moet stevig in de schoenen staan om de verleidingen af te slaan. Vooral als je met een dagje uit toch al in een vakantiestemming bent.

bron: Nu.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten