zondag, augustus 16, 2015

Kampeervakantie geannuleerd

Ik ga niet kamperen bij Sail Amsterdam. Waarom dan niet??? Nou ik heb het te druk met solliciteren
boot, moestuinieren en sociale verplichtingen.

Woensdag ben ik bij de intocht van Sail Amsterdam, maar woensdagavond ben ik bij de boot. Wat bleek? De meubelmaker had de naden niet alleen nieuw gestikt, maar het zeil ook kleiner gemaakt. De oude kap past niet meer. Woensdagavond komt een zeilmaker waarvan ik het adres via via heb vernomen de maten opnemen met een mal.

Als iemand me vroeger had kunnen zeggen dat ik zonder werk nog geen snipperdagen bij UWV voor vakantie had kunnen opvragen, dan had ik dat niet geloofd.
Maar echt, razend druk.  Dat mooie weer doet wat met me. Buiten zijn, moestuinieren, boot, buiten lezen, administratie, bloggen. Wat allemaal niet.
Ik kom niet eens aan het kijken van films toe. Echt niet. Veel te mooir weer en boot, en moestuinieren en lezen en lopen. Maar eigenlijk loop ik te weinig. Dat is jammer.
Mensen wat is het leven in de zomer mooi.

Om niet teveel vrije tijd door mijn vingers te laten vloeien, maak ik 's avonds een to do lijstje voor de volgende dag.
Meestal sta ik om 7 uur op, wandelingetje, ontbijt klaar maken, schoonmaken enz.
Drie keer per week ga ik om acht uur naar de moestuin en ben ik om 10 uur of half elf terug en dan is het schoonmaken.

Zodra mijn leven niet allemaal meer om teveel boot en Duitse fietsers en andere kortdurende overnachtingen draait, dan heb ik meer tijd. Echt waar.
Tijd is altijd heel moeilijk bij mij. Altijd wil ik teveel in te weinig tijd. Altijd. Soms ben ik helemaal uitgepuft, maar dan later ga ik weer. 

3 opmerkingen:

  1. Intrigerend dat je het alsnog zo druk kunt hebben inderdaad! Maar wel fijn natuurlijk dat je je zo goed kunt vermaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Druk zijn, bijvoorbeeld met moestuin en boot, is niet verkeerd hoor. Actief zijn is geen negatief iets toch?
    De vraag is volgens mij meer, ben je gelukkig met deze leefwijze?

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @VlijtigLiesje, idd.

    @Greet, ik ben heel blij met mijn leven. Ik weet dat andere mensen lang uitslapen, eens wat doen, en verder gaan met ....

    Ik geniet volop. Een brede belangstelling zorgt ook voor veel interesses en dingen doen.

    BeantwoordenVerwijderen