vrijdag, augustus 14, 2015

Puur natuur bramensap

De Zonnatura bietensap die ik regelmatig drink zorgt voor voldoende glazen flessen.  Die flessen maak ik schoon met soda en kokend water.  Naspoelen met water, want wie lust er nu soda?

De rechtse fles bramensap is gemaakt door de staafmixer op de bramen te zetten en de linker fles bramensap is met de draaizeef oftewel de passevite gemaakt. Het is een mengsel van wilde bramen met stekels en tamme bramen uit mijn achtertuin. Het is dit jaar een goed bramenjaar. Er zit nog een fles aan te komen.

De winnaar is de bramensap gemaakt met behulp van de passevite.


3 opmerkingen:

  1. Lekker!! En gezond en nog gratis ook. Helemaal consuminder verantwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Snap ik goed,dat je de bramen niet kookt met suiker?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Nietzomaarzoo, idd.

    @Izerina, omdat ik alles zonder suiker doe, is mijn smaak veranderd. Toch heb ik hier iets van suiker aan toegevoegd, het had niet gemogen, toch gedaan,

    BeantwoordenVerwijderen