maandag, augustus 03, 2015

Rederij OpnieuwBegonnen heeft een boot!

Deze boot de Cle.v . e. r  cabin 430


Yes. Ik heb een boot. Niet nieuw, maar goed. 
Het bericht in het FD, waar ik gisteren over schreef,  'maximaal is  niet altijd optimaal'  haalde me over de streep.

Gisteren toog ik naar de jachthavens en ik nam foto's van sloepjes.  Niet te grote sloepjes. Ik sprak iemand en hij vroeg me, wat voor boot ik zocht. Hij had een boot gekregen van een vriend. Zijn vorige boot lag op de kant.
Ik zag de boot en ja, ik zag dat er geen goud glinsterde, maar in ieder geval mooit genoeg. 
Vandaag ging ik opnieuw naar de jachthaven met mijn ex-zeilmaat, die nu zonder boot is. Ook hij zag geen onoverkomenlijke bezwaren. De motor krijgt op kosten van de verkoper nog een servicebeurt bij de dealer en ik mag daar bij zijn en vragen stellen

Kortom, ik deed een contante aanbetaling en we maakten een verkoopcontract op. Ook voor mij wordt een ligplaats aangevraagd in deze jachthaven.

Grappig is, dat twee ex-collega's daar ook een boot hebben liggen. Op mijn afscheidsreceptie zeiden ze me, dat ik nu best een boot kon nemen. Nu kon het. Ik heb nog dik een jaar gewacht en voîla, mijn boot.
.
Aanstaand weekend gaat hij het water in en dan is het moment zo ver.

Zo ga ik nu mijn spaarpot bij Moneyou plunderen. Van ING mag ik tot veel meer euro's dan ik nodig heb bij een ING bank geld opnemen. ING vroeg waar ik zoveel geld voor nodig had. De gotspé.
Ik vertelde haar dat ik niet zo hield van Big Brother en dat ik graag altijd contant betaalde, al mijn boodschappen.
Waar zijn we in dit lang gekomen dat de bank mij vraagt waarvoor je zoveel contant geld wilt opnemen!

21 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!

    Snelle beslisser ben je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk, weer een droom waargemaakt en is toch veel leuker een goedkoper bootje dan zo'n decadent geval?
    Je kunt met een beetje mazzel nog maanden varen!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je 'nieuwe' boot!! Je hebt een weloverwogen en weldoordachte keuze(met hart en verstand)gemaakt. Veel vaarplezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WoW ik hoop snel leuke verhalen te lezen over je bootavonturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. proficiat met je aanwinst ! Ooit(1980) hebben wij een derdehands zeilboot gekocht, nog jaren plezier van gehad en nadien door verkocht aan eigenaar nummer vier die er nu nog altijd mee zeilt, op de Noordzee en verder ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Ik heb ook een boot gekocht. Een woonboot in de binnenstad! Wij gaan t water op.

    Zij uit Delft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf zeg, daar ga je vast veel plezier van hebben.
    Die gekkigheid bij de bank doet me gelijk denken aan dit filmpje, dat je misschien ook wel kent. Blijft grappig ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=A2MyegIPq34

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met je aankoop, lijkt mij heel leuk om lekker de vrijheid te hebben om te gaan varen waar en wanneer je wilt. Heel veel plezier met je boot.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De AFM en DNB hebben banken verplicht te vragen wat er gebeurt met het geld boven een bepaald bedrag (10.000?). Ik weet niet of het ze zelf interesseert, hoogstens misschien willen ze crosssellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd; je gaat hier vast veel lol aan beleven. Ga je er ook in overnachten?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk zeg! Wat zal dat heerlijk zijn aanstaand weekend in je eigen bootje de wateren op te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Allemaal, bedankt voor de goede wensen.

    @Kruidig meisje, ja de bank is dat verplicht, inzake de wet wwft. Vanaf 10.000 euro. In mijn geval gaat het om 5.000 euro.

    @Ariannem ja er is een slaapgelegenheid, in de punt. Direct daarachter afgesloten door een luikje. Meer is er niet, gen wc, geen water. Helemaal niks. Wel een zonnepaneeltje dat de accu voor de elektrische ontsteking (accu) op peil te houden.

    Mijn wens is om volgend jaar een elektromotor met acuu's aan te schaffen. Dat is iets voor komende winter om me daar op te richten. Hopelijk krijg ik een ligplaats op deze jachthaven.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat gaaf! En wat superfijn dat het dit jaar al gelukt is. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn zeg; dat je zo snel de knoop doorgehakt kan en mag hebben. En nu wens ik je heel veel bootplezier. Het is je van harte gegund.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat! De boot ziet er mooi uit. Hopelijk beleef je er veel plezier aan!

    BeantwoordenVerwijderen