dinsdag, augustus 04, 2015

RET geeft geld terug

De Rotterdamse Elektrische Tram heeft het behaagd om geld voor de treinkaartjes die ik begin juni dacht nodig te hebben voor een reis naar Thermae2000 in Valkenburg te gebruiken.
Het feest van het OV ging niet door, omdat ik al struikelde bij de eerste bus van de RET op zondagmorgen half acht.

Ik was om tien voor half acht bij de halte aanwezig, maar geen bus te bekennen. Ik wachtte tot tien over half acht. Geen bus. Dus nam ik de auto.

Begin vorige week bracht ik mijn brief, plus tweetberichten aan @RET, een stukje van dit blog, de e-treinkaartjes, de bestelling en een mooie brief.
Ik vroeg aan de RET om een stempel van het bewijs dat ik de brief met bijlagen had bezorgd.

Aan de overkant van de RET zit de Belastindienst. Als je daar een brief bezorgt bij de receptie, ontvang je altijd een copie van de brief met daarop een stempel.  Dit stempel met een copie van de brief plus bijlagen ontving ik van een klantvriendelijke medewerkster. Ze hadden dit nog niet vaak meegemaakt.

Vandaag ontving ik een brief van de RET dat de bus daar echt om 7:29 was geweest en dat ik hem gemist had. Maar 7:29 was niet 7:30. Pffttt. Ik zal komende zondag nog eens goed kijken bij de halte hoe dat precies zit.

Maar enfin die 35 euro krijg ik terug! Waarvan akte.

2 opmerkingen:

  1. Er zal vast bij de bustijden staan 'tijden zijn bij benadering'
    Als je daar om 7.20 was dan is dus 9 minuten later de bus langsgeweest. Vreemd verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Loesje, ik heb de vertrektijden zowel op ov9292 alsook op de site van RET gekeken. Dit deed ik, omdat afgelopen december op de site van ret nog wel de gratis shuttlebus naar vliegveld stond, het bordje bij de halte stond er, maar toch was de bus opgeheven.
    Ik maak niet vaak gebruik van RET maar de keren dat ik dat doe, is er kennelijk een kink in de kabel bij RET.

    BeantwoordenVerwijderen