woensdag, augustus 19, 2015

Sail Amsterdam 2015

Wat was de intocht mooi. Vroeger zei ik : "alles wat drijft ligt in het water". Nu weet ik dat zo net nog niet.



van nu.nl

Mijn bootje was er niet bij. Sterker ik heb zeker 1,5 uur over 6 kilometer gedaan op de A9?
Het schoot niet op. Besloten om niet rechtsaf te gaan maar via de Wijkertunnel en dan om te keren naar huis. Ik was te laat.
Op de terugweg weer door de Wijkertunnel zag ik vermoedelijk nog net het laatste Tall ship. Volgens het programma en tijdschema in de Volkskrant van afgelopen zaterdag was de stoet al lang voorbij!




Mijn tijdschema is niet altijd geweldig. De man die het dekzeil, kap voor mijn bootje kwam opmeten kwam vanmiddag langs. Geen gelegenheid om lang in Amsterdam te vertoeven. Qua tijd had ik gemakkelijk op de scooter kunnen gaan, bleek achteraf, zowel heen als terug.

Vijf jaar terug zat ik achter mijn bureau. Ik kon geen vrije dag nemen. Nu zat ik in de file. Over vijf jaar ben ik er bij en wel op de scooter.

5 opmerkingen:

  1. En de fiets? Nog gezond ook..;) Wij konden de file's links laten liggen door te fietsen en hebben het gelukkig wel kunnen zien. Een gratis top-dagje uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Meneer Mevrouw, er waren veel auto's met trekhaak en fietsen.
    Ik ging om acht uur van huis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Openbaar vervoer; gewoon met de trein naar Amsterdam en dan genieten maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Nietzomaarzoo, centrum Amsterdam is met dit evenement te druk. Vier rijen dik staan is niet leuk. Liever wat verder weg van de massa.
    Zondagmiddag is sail out. Dan scooter ik op mijn gemak naar beverwijk? Of een andere plek. Tijdig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Of met de pendelbus van Station Zaandam. ja was druk in het Centrum maar ik heb het prima kunnen zien. Er hing een gemoedelijke ontspannen sfeer. Mensen gaven kinderen de gelegenheid om alles te zien. Als je een foto wilde maken boog iedereen even zijn hoofd. Rond het CS waren uitsluitend voetgangers en dat was prima te dien

    BeantwoordenVerwijderen