zondag, augustus 23, 2015

Sail out 2015

Gelukt! Bijna 90 km op de scooter naar de pont Hembrug bij Zaandam aanwezig bij Sailout.

De route was afwisselend. Langs vliet en n-wegen, verdwaald met de app van Co-rider in Leiden centrum. Maar met de app van Google maps kwam  ik er toch weer uit.

Langs bloemenvelden bij Lisse, kilometers langs een kanaal richting en voorbij Hoofddorp. De smartphone werd te warm onder de plastic hoes, speciaal voor gps bevestigd aan het stuur.

Ik kwam er.  Gewoon lekker op de scooter. Sneller dan afgelopen woensdag met de auto.
De wind is in Zaandam oostelijk windkracht 6 minstens. Een buiige wind.

Ik hoop vanavond droog thuis te komen. Met goede regenkleding lukt dat gewoon.


6 opmerkingen:

  1. Veel plezier , ik was er vanochtend vroeg. Ik woon in het gebied vind het jammer dat het afgelopen is. Ken veel mensen die aan de kade's wonen voor hen is het eens in de 5 jaren ook wel te doen met al die drukte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, de rit er heen is al een belevenis op zich.Wat zul je genoten hebben van sail.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anoniem x2, de reis op zich os Sl een belevenis.
    Sprak mensen die zowel woensdag als vandaag daar zaten.

    Heeft de gemeenschap geld gekost, maar de horeca omzet wad geweldig. Levert ook weer geld op. Goed dat het een keer per vijf jaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastisch en bijzonder dat je zo ver hebt willen reizen. Wij wonen op 4 km. van dit plekje en waren er woensdag ook; topdag! Vandaag aan de overkant bij pont Buitenhuizen om vakantiekennissen te ontmoeten, die er gisteren al stonden met hun camper.
    Harm

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Harm, mijn zus die afgelopen week met haar camper en man aan de overkant stonden, hebben mij de hembrug geadviseerd, maar het werd dit plekje.
    Zij stonden op een speciaal voor sail aangewezen camperplek,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kosten vielen mee. 1 1/2 miljioen van de gemeente. De rest bijeengebracht door sponsors volgens mij bij elkaar 12 miljioen.

    BeantwoordenVerwijderen