donderdag, augustus 13, 2015

They got him

De kentekensteeldief die op kerstavond mijn kentekenplaten stal van mijn auto is gisteren aangehouden.

Gistermorgen kreeg ik een telefoontje van de politie te Spijkenisse, die mij wat informatie vroeg.
Na wat beleefdheden zei ik alleen maar: 'Pak die vent".
Deze man was al bekend bij de politie.
Dat heb ik nou nooit hè. Ja, lange tijd had ik een achterbuurman die bij de politie werkte. Maar verder??

Ik vertelde ook dat in het begin de politie twee keer bij mij aan de deur was geweest. De eerste keer op eerste kerstdag en de tweede keer een maand later. Twee man en één vrouw sterk belden aan en rommelden op de ramen.
Waar ik die elektrische fiets had die ik eerder die dag gestolen had.

Later ontving ik een bekeuring voor te hard rijden op de A4 bij Leidschendam. De RVW had mijn nieuwe kentekenplaten kennelijk niet goed geregistreerd.
Na een eerste afwijzing van mijn bezwaar, heb ik hoger beroep aangetekend. Onlangs kreeg ik bericht dat het nog 7 tot 10 maanden zal duren voordat het hoger beroep voor de kantonrechter zal dienen.

Om zes uur 's avonds belde de politie van Spijkenisse weer. Of ik mijn proces verbaal wilde komen tekenen. Ja, natuurlijk wilde ik dat. Het bleek het proces verbaal te zijn, dat ik op 25 december digitaal had ingevuld op internet. Groter dan het gewone afschrift dat ik altijd bij mijn autopapieren moet bewaren.

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat ze hem hebben! Dat heeft de politie dan weer goed gedaan. Je overige ervaringen met de politie klinken niet zo rooskleurig...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @VlijtigLiesje, het is het RDW die kennelijk de nieuwe kentekenplaatgegevens niet goed noteerde.🚘

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zou er doodmoe van worden.
    wel fijn dat ze hem hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Martina Daarom ging ik graag direct naar Spijkenisse. Moet dank aan de politie natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen