vrijdag, augustus 28, 2015

Uitbuiken

Vandaag at ik met mijn aquaaerobics vriendinnen bij een restaurant waar ik vaak in de buurt ben. Binnen kom ik eigenlijk nooit meer.
Heel veel jaren terug was dit restaurant wel sjieker dan de rest, maar nog niet poepsjiek, als je begrijpt wat ik bedoel.

Geen idee meer, maar het is een kaasdingejte enz

Kwarteleitjes, Wat heb ik op mijn geweten!!
Het was geen eenvoudige, maar wel een voedzame maaltijd. Dankzij een e-mail van de Makro over de restaurantweek, dat ik vooraf al kon bestellen. Dacht ik jeahh, dat wil ik wel. Eindelijk weer eens zoals een dame van stand betaamd :-) een goede, maar geen eenvoudige maaltijd bij een restaurant aan het water van de Schie, Zwethheul, dacht ik. Helaas is het nu voor het eerst in jaren met een nieuwe eigenaar heet het aan de Zweth.

Na een datum gezet te hebben reserveerde ik een paar weken terug, direct om tien uur  's morgens voor een drie-gangen lunch bij dit restaurant.
Ik gaf aan dat 1 persoon vegetarisch at en dat er weinig gedronken werd. In het restaurant zelf gaf ik (te laat) aan, dat ik suiker iets minder vond. Dat had ik natuurlijk direct bij de bestelling op moeten geven. Toch kreeg ik een bijzonder suikervrije toetje. 

Ananas en kersen op een bijzondere wijze. Suikervrij
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb de factuur betaald. Het kwam door extra bestellingen, zoals tussendoortjes en een glas champagne. Ik was in een dolle bui. Zij niet. Zij hebben zich aan plat water gehouden en een kop koffie na.

Voor 138,50 plus tip, totaal 150 euro hebben wij drieën genoten.  Ik in het bijzonder, want ik hou wel van lekker eten. Bovendien eet ik niet vaak buiten de deur.

Het grappige is, dat deze vrouwen, vroeger zeiden dat ze graag bourgondisch leefden. Toen was ik super zuinig. Iedere cent draaide ik om. Nu zijn de rollen omgedraaid. Juist nu ik in de WW zit en veel minder verdien. Maar een afgelost huis, verricht wonderen. Ik geniet daarvan.

2 opmerkingen:

  1. Lekker!
    Kwarteleitjes eet ik gratis. Kwartels leggen veel en een kennis heeft kwartels dus....
    Een keer per twee weken komt er een doosje mijn kant op ongeveer.
    Lekker voor in het gehakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk toch als je af en toe zulke dingen kunt doen!

    BeantwoordenVerwijderen