woensdag, augustus 26, 2015

Voor gepensioneerde Amerikanen is de EU een goedkoop emigratiegebied

De EU is ook in trek bij gepensioneerden in de VS.  Gepensioneerden ontvangen advies om in het goedkope Europa te gaan wonen. Vijf landen komen daarvoor in aanmerking.

Spanje, Frankrijk, Malta, Poortugal en Italië.

De euro is nu zo voordelig ten opzichte van de dollar, dat het de moeite loont om naar  Europa te emigreren. Het eerste wat ik dacht was, men gaat er van uit de euro nog jaren goedkoop blijft.  Hier baal ik van:  'goedkope euro, goedkope rente'.

Allemaal vanwege de goedkope euro, de eerste wereld, genoeg cultuur en voorzieningen, met goede infrastructuur en rijke history. Het levensonderhoud en de woningen zijn veel gebieden betaalbaar volgens de standaarden van de VS. Dat Europa wordt geadviseerd in de VS!

Nederlandse gepensioneerden willen graag alsnog elders gaan wonen. In de leegloopgebieden van Nederland, Spanje, Portugal, Malta, Barbados, Thailand, Jamaica en zelfs Marokko.  Vliegtickets zijn steeds voordeliger geworden. Vervoer hoeft geen probleem te zijn.

Vroeger leek het me fantastisch om een tijd op Bali door te brengen. Nu met het opkomend religeuze rascisme, denk ik, nee. Ik wil me overal vrij bewegen.

Ik vind het geweldig om in de winter naar zuid |Spanje te reizen. Afgelopen jaar had ik zelfs heimwee naar dit vakantieoord. Met internet zijn je vrienden dichtbij.  Er is daar voldoende te zien en te wandelen. Wat is nu heerlijker om 's morgens wakker te worden met uitzicht op de zee, met een zonnetje.

Dit jaar was ik voor het eerst op excursie naar Gibraltar. Andere jaren was ik blij dat ik tot mezelf kon komen. Ik las veel en ik studeerde daar vele hoofdstukken van de schriftelijke cursus WFT.


bron: bankrate.cominfonu.nl

2 opmerkingen:

  1. Bijzonder advies: wonen/emigreren doe je voor lange tijd, en euro/dollar verhoudingen zijn over die lange tijd niet stabiel. Of schakel je dat uit door nu al je dollars naar euro's te wisselen bij het emigreren?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @KruidigMeisje, het bijzondere vond ik dat in de VS gesteld wordt dat het nooit meer goed komt met de Euro.
    Zolang de munt politiek gedreven wordt en alle afspraken gemaakt in het verleden nu van wordt afgeweken heb ik ook een hard hoofd in de Europese munt.

    BeantwoordenVerwijderen