maandag, augustus 17, 2015

Wat gaat het toch goed met de economie

Achmea zoekt tijdelijk personeel. Je kent Achmea wel. De jaarlijkse ronde van verkopen van zorgverzekeringen komt er weer aan, net zoals de kruidnootjes nu al in de supermarkten liggen.
Het één heeft niets te maken met het ander, maar dat terzijde.....:-)

Drie soorten personeel zoekt men. Bijvoorbeeld een klantadviseur, of Telefonisch Zorgadviseur in Leiden en als laatste medewerker klantenservice EJW. Banen tot februari 2016.

Alle drie de functies schuiven 11,28 bruto per uur plus reiskostenvergoeding plus een klinkende naam op mijn CV.

Geweldig hè. Als je geïnteresseerd bent dan kun je solliciteren via Randstad . Een Harver talentpitch is onderdeel van de selectieprocedure.

Deze banen zijn voor mij niet geschikt. Ook al adviseerde UWV dat ik ga solliciteren op deze boeiende uitdagende banen. De vorige keer toen ik werd gebeld door een bedrijf, stotterde ik zo erg. Ik denk dat ik daarom geen deel uit kan maken van de selectie......



5 opmerkingen:

  1. Het lijkt me dat je ook goede kennis van zaken nodig hebt voor zo'n functie. Het lijkt me ingewikkelde stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb even moeten googelen, maar ik kwam erachter. EJW = Einde Jaars Werk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @VlijtigLiesje, een ooleiding hoort bij het werk

    @Stapstories, idd, wanneer alle nieuwe tarieven bekend zijn gaat het reclamecircua beginnen. Dat mag wat kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dit anderhalf jaar gedaan (tenminste, bij Agis, en die fuseerden net toen met Achmea). Het was best leuk werk, als begon toen het rommelen onder personeel al. Ik heb later van veel oud-collega's gehoord dat ze er op een rare manier uitgewerkt werden, de een na de ander.

    Vervolgens werden de eisen omhoog geschroefd: was eerst een vmbo- of havo-diploma genoeg, 'ineens' moesten mensen een afgeronde economische mbo-opleiding hebben. Vervolgens belde mijn zusje een paar maanden terug met een 'je raadt nooooooit waar mijn uitzendbureau om belde!' Was inderdaad hetzelfde werk wat ik (met mijn havo-diploma toen) deed, maar nu wilden ze mensen met een afgeronde hbo-opleiding.

    De stof is trouwens lang niet zo ingewikkeld als het lijkt, je moet vooral weten wat je waar op moet zoeken in het systeem. Aan de andere kant is het ingewikkeld genoeg, dat we een duidelijk verschil merkten tussen mensen die eerder een 'directe' collega (dus van de klantenservice zelf) aan de telefoon hadden gehad, of iemand van een extern bureau, die dus ook nog voor de postcode loterij, en een energiebedrijf (bij wijze van spreken) aan de telefoon zat. Wij zaten er toch echt beter in, maar daar heb je geen hbo-voedingsmiddelentechnologie voor nodig =P Mijn zusje heeft gelukkig ander werk gevonden, bij een bedrijf dat fijner is voor de werknemers.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Jantine, er is iets vreemds qua scholing, gevraagd om HBO niveau, maar bij opleidingseisen staat MBO4 bij rwee funcyies. Bij de functie medewerker voldoet Mavo, Havo, of VWO.

    BeantwoordenVerwijderen