maandag, september 21, 2015

Een referendum!

Afgelopen week deed ik flyers in brievenbussen met daarop een vraag.

Sinds juni 2015 is het mogelijk geworden, dat de bevolking om een referendum kan vragen. Dat is een mooi ding, democratie.

Voor dit referendum zijn 300.000 handtekeningen nodig binnen zes weken, dat is voor eind september. Hiervan zijn nu al 220.000 aanvragen  binnen. Het beoogde referendum gaat over de vraag of Oekraine nu al een associatieverdrag met de EU moet komen.

Nu kun je zeggen, zou en?  Maar Oekraine is een land met een burgeroorlog. Met Oekraine komt een oorlog met Poetin binnen de EU invloedssfeer.
De EU wordt nog groter en nog minder controleerbaar via het democratisch proces. De EU is nu al bijna onbestuurbaar,

Een associatieverdrag kan een eerste stap zijn op weg naar een EU lidmaatschap. Zo ging het ook bij Kroatie.

Bovenal vind ik dat de EU te log is om goed te besturen. Ik vind het de hoogste tijd dat er duidelijker bestuurd gaat worden. Maar ik zal mijn overwegingen niet in dit blogje onderbrengen.

Het is tijd dat burgers hun stem laten horen, middels een referendum. Zou het niet geweldig zijn, dat wij een referendum afdwingen.

Wil jij meer zeggenschap? Teken dan hier: Teken Geen Peil. Meer info vind je hier

Lees anders alle ins en outs

1 opmerking:

  1. Ik heb ook flyers rondgebracht.Ook heb ik nog enkele mensen in mijn omgeving kunnen vinden die getekend hebben. Wat mij opvalt is dat veel mensen geen vertrouwen meer hebben in de politiek. Ze willen niet meer gaan stemmen en geloven ook niet meer dat een referendum zin heeft. Dit vind ik heel zorgelijk. Breng je stem uit op!!!

    BeantwoordenVerwijderen