woensdag, september 09, 2015

Ervaring met koken voor bijzonder thuisafgehaald

Bijzonder thuisafgehaald is een project dat maaltijden aan huis bezorgd voor ouderen bij jou in de buurt.

Ik schreef daar al eerder over dat ik vijf euro voor de moeite kreeg en dat ik eigenlijk niet uit de kosten daarmee kwam.

Als vegetariër stel ik prijs op geen vlees en als er dan vlees komt dan van de bio slager.

De contactpersoon van thuisafgehaald heeft gesproken met de meneer die ik van maaltijden voorzie. Wij zijn nu uitgekomen op een bedrag van zeven euro per keer. Daar kan ik dan goed mee uitkomen.
De meneer vindt het niet fijn dat hij de ontvangende partij is. Zoals altijd is het zaliger te geven dan te ontvangen.

Vandaag kwam ik inclusief 0,19 per kilometer, soep, drie groentengerechten, vier ons aardappelen en een tartaartje uit op 4,20 euro. Vooral omdat ik deel uti de moestuin en ik ruim voorzien ben van kruiden uit de toko. Ok, het is veel, maar in een verzorgingstehuis hier dichtbij eten mensen dit voor een budget van 7,80.

Koken vind ik leuk, maar ik weet dat ik niet teveel moet experimenteren. Ik hou het dan ook basic.

De meneer vindt het eten lekker. Heeft geen allergieën en eet alles, zegt hij. Hij kijkt blij naar alle schaaltjes.

Van de contactpersoon van bijzonder thuisafgehaald hoorde ik dat oudere mensen het eten graag doorgekookt willen hebben. Doodgekookt zeg maar. Deze meneer heeft daar geen last van.
Hij heeft wel last van mijn gewoonte om zonder zout te koken. Ik doe mijn best, maar vandaag was ik het weer vergeten. Dus strooide ik wat zout over de gekookt groenen.

2 opmerkingen:

  1. Ach zout heb je toch zo bijgevoegd en ik neem aan dat die man dat zelf ook wel in huis heeft ;-)
    Dat doe je helemaal niet verkeerd voor dat bedrag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Eurootje, dat zal komend voorjaar vast duurder worden.

    BeantwoordenVerwijderen