zondag, september 06, 2015

Hè, hè, ook ik heb vier dingen verkocht via Marktplaats

Voor een ongeduldig type als ik, is ht verkopen via Marktplaats verkopen niet weggelegd.
Al vaker heb ik een blog hieraan gewijd. Ik heb er veel van geleerd.

Iedere twee jaar moet de Branbantia hoes voor de droogmolen die ik gebruik voor mijn parasol in de achtertuin vernieuwd worden. Vogeltjes zitten graag bovenop deze paal en pikken er gaatjes in.  Mijn parasol krijgt hierdoor een kortere levensduur. Dat is niet de bedoeling.

Kon ik eerder een hoes halen in een wat grotere Blokker winkel. Dit keer was dat niet het geval. Bestellen via internet en ophalen in de winkel. Dat dus.

Ik zag deze advertentie voor hoezen die er wat vrolijker uitzien dan andere Brabantia droogmolenhoezen voor 14,95.
Zes stuks zag ik hier. Ik bestelde en verrassend er werd niet gevraagd welke speciale kleur ik wilde hebben. Ik kreeg ze allemaal... Ik kreeg er vijg stuks!

Ver verkocht ik via Marktplaats voor vijf euro. De eerste verkocht ik voor 3,75 plus verzendkosten. De rest raakte ik kwijt voor de vraagprijs. Totaal 23,75 dus.

Uiteraard ook van die figuren die het bloed onder mijn nagels haalden Ik bleef beleefd, na tig vragen over kleur (kon ze zien op de foto en nog een aantal mails over de kat en zijn viool. 2,50 wilde ze wel betalen. Na de tigste mail vroeg ze weer om mijn bankrekeningnummer. Dat had ik in de eerste mail al gegeven!!!  Ik stuude de eerste mail weer aan de koopster in spé.
Toen was ik het zat. Ik krabde achter mijnoren. 2,50 euro en zoveel gedoe. Zoveel energie. Vervolgens stuurde ik de finale mail dat ik van een verkoop aan haar afzag.  Ik onting nog een mailtje van de spamster, maar die heb ik niet meer gelezen. Ongelezen in de prullenbak.

Een man die aan de deur kwam en rechtsteeks aan mij vroeg of ik een handel maakte van deze verkopen.  Ik antwoordde ook nog braaf. Daar heb ik achteraf spijt van gehad. Ik had een ander direct antwoord beter knnen geven.

In het AD van 4 september een verhaal van een 53-jarige zakenvrouw Linda's Stuff die miljonair werd van tweedehands verkopen via Ebay. Ze verzamelt spullen uit haar omgeving en verkoopt deze. Ze begon vijftien jaar terug met het verkopen van speelgoed van haar zoon. Ze groeide steeds meer met het verkopen van spullen.
Dat is een mooi verhaal hè? Ken jij veel mensen die rijk worden van oude spullen verkopen?

12 opmerkingen:

  1. Ik kan het ook niet heel erg goed. Voelt altijd als gedoe. Ik had laatst 4 tafelpoten erop gezet. Ophalen. Wilt u het opsturen? Nou nee, dan zijn de verzendkosten hoger dan de €10,- die u mij wil betalen. Zet ik er 6 stoelen op en zegt iemand dat hij er 5 wil hebben. Nou dan niet. Ik geef ze al bijna gratis weg, dan ga ik niet er vijf weg doen en met 1 blijven leuren. Als ik zelf iets wil kopen is het niet te vinden, in baggerstaat of voor een veel te hoge prijs. Mijn zoon kan het uitstekend. Koopt de leukste dingen voor weinig en raakt dingen kwijt voor flinke prijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Herminez, jouw zoon is een voorbeeldige verkoper. Waarom lukt het ons dan niet. In dit geval was het simpel nieuwe dingen in de verpakking en twee jaar garantie, dat is precies de termijn waarna ze kapot gaan, trouwens,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eigenlijk gaat het regelmatig erg goed op MP. Zaterdag kreeg ik paar schitterende, echt nieuw uitziende schoenen van merk dat ik graag draag. 30 ipv 160.

    Ik heb ook regelmatig merkkleding bij de kringloop gekocht voor 3-5 euro en ben veel dingen kwijt geraakt van 15-40 euro. Het zijn merken die ik kende, zoveel verstand heb ik nu ook weer van merkkleding.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lot, kopen bij kringloop Rn verkopen via marktplaats . Handelsgeest.

      Verwijderen
  4. Ik ben er best goed in in verkopen via marktplaats, gister nog 3 dingen verkocht en vandaag ziet het er ook naar uit dat ik nog iets verkoop.

    Paar tips van mij, zet iets niet te duur op marktplaats en reageer direct als een bod je aanstaat. Goede foto's wil ook nog wel is helpen.

    En ik heb vandaag ook nog iets voor een prikkie opgehaald wat ik bij marktplaats had gekocht.

    Mijn hoes voor de droogmolen is nog niet stuk en ik gebruik hem al zeker 5 jaar, dus misschien had jij de vorige keer gewoon pech

    Groetjes Esmee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Esmee, op mijn blog staat een handleiding verkoop op marktplaats . Heel handig

      Verwijderen
  5. Waar ik me ontzettend aan erger bij mp is dat mensen afspreken en vervolgens niet komen opdagen.
    De laatste tijd duurt het ook behoorlijk lang voor een product verkocht is.. heb vandaag met behulp van zoon mijn eerste spullen op ebay gezet, eens kijken of dat dat iets is.
    Zag dat je voor de advertentie een klein bedragje moet betalen en ebay ook een bedragje van de verdiensten in houdt, maar goed.. als de verkopen dan zonder gezeur gaan dan ben ik tevreden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet er weer even het één en ander opzetten, maar meestal gaat het wel redelijk. Rijk worden doe ik er niet van, maar alles is meegenomen. En het scheelt ruimte! Een familielid van mij is zijn bedrijf op Marktplaats begonnen en dat is nu wel echt een groot bedrijf met miljoenen omzet (niet winst, en ook geen tientallen miljoenen, maar wel meer dan 1). Natuurlijk niet meer van Marktplaats alleen, maar het kan dus zeker wel ergens de basis van zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb helemaal geen hoes voor mijn molen. Nadat ik de was heb afgepakt zet ik de molen binnen. Dit doe ik al trouw zeker 20 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het scheelt natuurlijk ook wel hoe lang je al op Marktplaats 'bezig' bent! Achter mijn naam staat intussen al: 10 jaar actief op Marktplaats. Zelf koop ik vrij weinig op MP, maar regelmatig zet ik er wat op. Laatst binnen het uur mijn fiets verkocht voor €200. Oudste zoon baalde nadien wel, want een halve week later werd zijn fiets gestolen in Parijs. Voor weinig scoorde hij een tweede handje en voor veel meer vloog het fietsje met hem mee naar Parijs ;-).....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wordt er niet rijk mee en doe ook niet echt aan opkopen en verhandelen maar ik verlies er ook niet op. In het kader opruimen vinden we nog steeds spullen thuis die we kunnen verkopen. Afgelopen weekend mijn tennisschoenen. Dit jaar weer meer verkocht dan vorig jaar en toen dachten we er niet meer over heen te kunnen. Ga er nog eens over bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Gewoon Vlijtig, ik heb ook geen hoes om mijn molen. Ook ik zet hem na gebruik in de schuur. Een normale parasol mag in de tuin blijven staan, maar dan wel graag met bescherming er om heen.

    @Ellen J. Ik ben ook al tien jaar op MP te vinden. Ik ben echter ontzetten ongedurig van meuterige kopers.

    @Rose van der Haven, Ik had je blog op Google best willen delen, maar dat werkt niet zo goed in de linkenlijst.
    Ziet er goed uit, je blog. Goede omzet gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen