woensdag, september 16, 2015

Ophogen met zand

Het is weer bar en boos in het Zuid-Hollandse veengebied.  Altijd maar ophogen. Toch was dit de eerste keer in al die tijd dat er een groot gat onder de schuur geslagen werd.
Vermoedelijk door de grote hoeveelheid regen. Alhoewel dit gat natuurlijk niet in één zomer is ontstaan.

Mensen vroegen mij of dit in de buurt was van de hemelwaterafvoer. Maar nee, dat is niet het geval. Als de regenpijp weer eens verlengd moet worden, wacht ik daar echt niet lang mee. Voor dat je het weet, heb je bonje met de buren.

Met de buren heb ik geen bonje. Zij betalen mee. Ook onder hun schuur werd zand gespoten. Zij hadden er al eerder last van.  Vorige week werd ik er pas op attent gemaakt.
Per schuurtje 225 euro en dat is 450 euro in totaal. Je moet er wat voor over hebben om in dit deel van het land te wonen niet waar?

De stratenmaker komt morgenmiddag langs. Dat is jammer. Maar ik kon kiezen, of woensdagmiddag of volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen