zondag, september 13, 2015

Papieren agenda's

In een laadje bewaar ik onder andere agenda's.  Die papieren agenda's geven een prima beeld van vroeger. Zeker 15 agenda's liggen daar met een schat aan herinneringen.

Afgelopen week maakte ik het laadje schoon en ik pakte er 1 agenda uit met adressenlijstje.

Wat nostalgisch allemaal. Herinneringen. Van die specifieke dingen waar ik me toen mee bezig hield. Met de kennis van nu in gedachten commentaar gevend, ook zonde dat ik daar energie aan verspild heb toen. Maar ook de gedachten, waar ik toen mee bezig was heeft me later veel geholpen. Ook dat ik me daar toen druk over gemaakt heb.

Aan het einde van het opruimen besloot ik ze toch maar te houden.

Ik vond een patroon van een taillepantalon, met een stukje stof van die broek. Wat heb ik die broek vaak en lang gedragen.
Ik zou wel weer eens wat kunnen gaan maken, ooit,

Jammer dat die papieren agenda's niet meer bestaan? Voor herinneringen wel. Een digitale agenda is veel gemakkelijker.
Niet iedere papieren agenda is even interessant. Er zijn turbulente en minder turbulente jaren.

Bovendien vind ik dat terugkijken is even leuk. Maar ik leef vandaag en ik richt mijn blik op morgen.

Heb jij je papieren agenda's bewaard? Kijk jij graag terug, of is jouw motto ook dat je nu leeft.

7 opmerkingen:

  1. Ik heb nog steeds een papieren agenda, 2 zelfs zowel 1 voor ons huisgezin als 1 voor mezelf voor in mijn tas. Ik zou niet zonder kunnen en vind de digitale versie van een agenda helemaal niet prettig.

    Net als k het kasboek ook nog steeds met de hand bij hou, voor sommigen misschien ook onbegrijpelijk maar door het kasboek op deze maner bij te houden is het voor mij veel tastbaarder dat zelfde gevoel heb ik met mijn agenda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook nog steeds een papieren agenda en ga voor 2016 een gezinskalender kopen omdat onze kids steeds meer afspraken krijgen. Komt in de keuken te hangen en iedereen kan daar dan zijn afspraken bijschrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een paar maanden terug heel veel papieren agenda's weggedaan. Ze zijn meeverhuisd hierheen, maar zelfs daarbij eigenlijk niet ingekeken. Nou waren dat ook nog vooral schoolagenda's, en gebruikte ik ze tot nu toe eigenlijk alleen voor afspraken en (toen ik nog op school zat en studeerde) huiswerk, niet voor notities. Ik ben namelijk wel van plan mijn dagboeken te houden, en tegenwoordig maak ik ook een soort planner-dagboek-combinaties. Ik denk dat ik die liever bewaar, voor het zo af en toe eens 'oh ja!'

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Papieren agenda´s bestaan toch nog gewoon? Zowel voor scholieren als voor volwassenen. Ik haal elk jaar een mooie bij de H.ema voor zo'n 4 euro. Geeft inderdaad een leuk tijdsbeeld.
    vrgr,
    Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ze nog. Met zowel goed als minder fijne herinneringen, maar ze blijven toch allemaal nog even liggen. Het lukt me steeds nog niet ze weg te doen.
    Ook nu heb ik toch ook voor het komende jaar weer een papieren agenda aangekocht. Ik vind het nog steeds fijner werken. En ach, één agenda verdeelt over een heel jaar is voor mij geen papierverspilling.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb gewoon nog een papieren agenda, vind ik veel overzichtelijker. En ik heb ook nog wel een paar exemplaren van vroeger, maar die kunnen ook wel weg als ik ze weer tegenkom. Die kijk ik toch niet echt meer in.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik kwam vorig jaar een paar oude dagboeken tegen die ik ook als agenda gebruikte, eerst wou ik ze bewaren en te zijner tijd nog eens doornemen, maar na er even over nagedacht te hebben , heb ik ze toch weggedaan. er stonden naast leuke dingen toch ook te veel nare herinneringen in , waarom zou ik die willen herleven. ik wil nu meer in het heden leven en naar de toekomst kijken.

    BeantwoordenVerwijderen