donderdag, september 24, 2015

Rendement op de pensioen BV

Die pensioen BV die vangt te weinig rendement. 1,05% op de spaarrekening van de zakelijke SNS spaarrekening voor bedragen tot 100.000,-
Alleen de KNAB zakelijk 5-jaars deposito biedt 1,40% rente. Alle andere deposito's nog minder.

Toch is dit rendement al beter dan het rendement dat nu op levensverzekeringen wordt behaald. Het zogenaamd U-rendement Dat is nu 2015 gemiddeld 0,46% en de inflatie was gemiddeld in 2015 0,255%. 

Ik zoek altijd mogelijkheden om meer rendement te halen dan de inflatie. Ik heb nog wat meer investeringen, zoals Geld voor Elkaar en een deposito. Zakelijk rendement op spaarrekeningen zijn om te huilen zo laag.

Op elk project dat ik zag heb ik wel wat aan te merken. Totale zekerheid bestaat niet i
Van het www
n het leven. Een ondernemer neemt risico's en soms kan het tegen of mee zitten.

Het is zuur dat mijn ex-collega's toch weer salarisverhoging hebben gekregen en ik niks. Zielig!!!


Het is altijd goed om even te vergelijken. Ik ga verder over op de orde van de dag en doe verder niks.

6 opmerkingen:

  1. Een deposito is vrij risicoloos en levert meer rendement op dan 1%. Kun je niet iets meer geld vastzetten? Ik zou liever zo'n afkoopsom hebben gekregen op jou leeftijd dan nog werken met een kleine salarisverhoging.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anoniem, wel voor prive rekeningen is er hoger deposito te vinden. Niet voor zakelijke rekeningen.
    Gevalletje had ik maar. In februari 2014 gaf Rabobank een 15-jarig deposito uit met 4 procent rente. Ik hoef je vast niet uit te leggen, hoeveel spijt ik heb dat ik dat niet heb doorgezet. Ik heb nog wel deposito's met hogere rente en het restantje hypotheek levert ook wat op.
    Ik ben het helemaal met je eens, ik ben blij dat ik niet werk. Zoals onlangs op een mooie vrijdag heb ik veel e-mails op een dag met een hard werkende 64-jarige collega. De laatste e-mail was, ik lig nu op mijn ligbank in de tuin op vrijdagmiddag. Haar antwoord :' ik ben jaloers' Zij kocht jn 2007 een appartement in Rotterdam. Zij heeft destijds, lang geleden, pensioen afgekocht. Zij houdt me regelmatig op de hoogte van vacatures, wie er weg gaat, wie er ontslag heeft gekregen. Enz.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt overwegen om een deel wat offensiever in te zetten. Je kunt bijv. Rabobank certificaten (achtergestelde lening bij de Rabobank) kopen die op de huidige koers ongeveer 6% renderen per jaar. Uitkering elk kwartaal. Of je kiest voor aandelen met dividend middels een dividend-ETF.

    Je hebt het voordeel dat je verlies op beleggingen in de BV kunt verrekenen. Als je verlies zou maken dan kun je dit verrekenen met vennootschapsbelasting en dividendbelasting.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Kreupelgedl, dat is een goed advies. Neem ik in overweging.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een appartement kopen, vanuit je bv als dat kan? En gewoon verhuren?
    Je eigen vastgoed dus? Je koopt nu voor een redelijke prijs en misschien groeit de waarde nog, inmiddels heb je een mooie opbrengst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Maria, in mijn nabije familie is veel negatieve ervaring met rendement op huizen
    Anders was het een mooie optie geweest

    De pensioen BV moet gaan uitkeren vanaf AOW datum tot de gemiddelde overlijdensdatum dat is 85 jaar. Dan moet het geld op zijn of ik nu langer leef of niet.

    BeantwoordenVerwijderen