dinsdag, oktober 13, 2015

Cadeautje voor mijzelf

Op bezoek bij een collega gastadres in Rotterdam kwam ik langs Kookpunt.nl.

Al langer stond het verlangen naar een scherp mes op mijn verlanglijst. Sterker werd het verlangen, toen van het scherpste mes het houten handvat  los begon te gaan.

Ik zocht naar een mes, maar ik vond het telkens te duur. AH kwam met zegeltjes sparen voor een mes. Ik zocht reviews over dat mes en ik vond niets.
Toen ik dan langs Kookpunt scooterde, stopte ik. Wat een verleidingen in de etalage. Wat een grote zaak.

Ik vertelde mijn wens aan de verkoper en hij overhandigde mij dit mes. Mijn wensen waren een 23 centimeter mes met aaneengesloten handvat.  Of ik een messenblok wilde had vroeg de verkoper mij. Nee die had ik niet en bovendien wil ik een opgeruimd aanrecht. Een plastic hoes dan? Nee, dat mes ligt in de bestekla.
Van dat laatste heb ik nu spijt. Dit mes is zo vlijm en vlijmscherp dat bij het afwassen ik toch goed moet weten waar dat mes in het sop ligt.
Maar man, man wat is die pompoen snel in stukken gesneden. Wat sneed die komkommer dun en snel. Super gewoon. Dat houten mes gaat naar de kringloop. Die hoes ga ik nog een keer halen.  Wat is het fijn om te shoppen in een winkel. Wat een mooie pannen. Twee keer zo duur als dit mes wat 128,00 kostte.

8 opmerkingen:

  1. Mocht je nog een keer naar een (ander) mes op zoek zijn of dit mes scherp willen houden: op de site van internetwinkel knivesgndtools hebben ze een heleboel messen. En slijpsystemen. En goed advies op de site zelf. Maar je kunt ze ook bellen en dan geven ze je heel deskundig advies. Ik heb mijzelf japanse slijpstenen cadeau gedaan en ik heb geen moment spijt. Mijn messen zijn zo scherp dat ik de haren van mijn arm kan scheren :-)
    Goed gereedschap is het halve werk. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja, ik heb er geen aandelen bij, voor alle duidelijkheid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ikke, ik vind het een feest om spullen te bekijken. De sfeer op te snuiven. Kookpunt is een landelijk bekende winkel. Een prima website. Ik vind het altijd fijner om in de winkel te shoppen, een goede website werkt ondersteunend, toch zonde om veel winkels af te moeten.
    Zij hadden veel meer messen, ook Japanse,
    Vandaag sneed ik een net geoogste kool uit de moestuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn he? Zelf kocht ik twee jaar geleden (gok ik) een groot groentemes en een schilmesje van schilmesje.nl. Die dingen blijven zo ongelofelijk vlijmscherp, echt ideaal! Heb op een broodmes na nu alleen die messen nog, en dat is genoeg. Maar inderdaad, oppassen voor je vingers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Valhalla, net gekeken op die site. Zag er prima uit. Met een gezin is dat een goede investering.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zijn nog eens fijne cadeaus. En het geld zeker waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Soms moet je jezelf wat gunnen inderdaad. Fijn dat het mes zo goed snijdt! Daar gaat het ook om. Wel een groot prijskaartje. Ik wist niet dat messen zo duur konden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een goed mes, dat kost een keer wat maar je hebt er een leven lang profijt van. Even leren slijpen, dat wel, dan blijft hij scherp. Ik kreeg onlangs mee-eter die meehielp met koken en die zei meteen, jeee wat een goed mes heb jij...en toch, ik heb hem al twintig of meer jaar. Ik heb er zelf een hoes bij gemaakt, omdat ik er niet in wil grijpen als die in de la ligt en het mes niet beschadigd door het andere bestek.

    BeantwoordenVerwijderen