vrijdag, oktober 30, 2015

Handig klachtenkompas.nl

Meer dan 4000 klachten per maand worden verrassend snel door Klachtenkompas.nl afgehandeld.

In het blad van de Consumentenbond stond een artikel over iemand die met zijn klacht over een inductiekookplaat met de Keukenkampioen er echt niet uit kwam.

Na 1 dag na de melding op klachtenkompas ontving hij  een aanbod van de keukenkampioen dat hij niet kon afslaan.
Opgelost.

Klachtenkompas is onderdeel van de Consumentenbond. Lid worden en lid zijn is gratis. Via de algemene voorwaarden ga je akkoord dat jouw gegevens vijf jaar bij hen bekend blijve. Dat je klacht en de oplossing hiervan in het blad van de Consumentenbond geplaatst mag worden.

Aanmelden via Klachtenkompas is supersimpel. Alles valt digitaal aan te leveren.

Consuwijzer is het gratis klachtenloket van de overheid. Hier heb ik goede ervaringen mee. De op deze website gepubliceerde energiewijzers zijn absoluut eerlijk,

Ik haat overbodige post en telefoontjes. Zo krijg ik van de maatschappij die mij van een tv aansluiting voorziet regelmatig telefoon.  In verband met storingen op de tv kan ik niet overstappen naar een abonnement van een andere maatschappij.  De telefoontjes heb ik nu weten stop te zetten. 0900 telefoonnummer enz.  Maar nu krijg ik ook nog steeds ongevraagde post, of ik geen gebruik wil maken van hun glasvezelnet. Nou nee, dat wil ik niet, om heel veel redenen.
Zoals dat ze ooit in staat waren mij het voorheen gratis internet modem in rekening te brengen toen ik daar lid was . Deed ik dat niet dan stopte de internetlevering, dus ik moest wel. Nadat ik die kocht, bleek twee maanden later dat dit modem verouderd was en dat ik een nieuw modem moest kopen,

Kortom, ik ben net een olifant. Ik vergeet dit niet gauw, zonder excuses en tegemoetkoming en een goede webapp voor webmail.

Waarschijnlijk moet ik eerst naar ofwel Klachtenkompas of Consuwijzer om mij van deze overbodige reclame te laten verlossen. Of ik accepteer dat ik regelmatig de ongevraagde post naar de oud papier breng.

Ik heb geen aandelen in dit bedrijf.

2 opmerkingen:

  1. @Rentenier. Nee geen advertorial. Vond het artikel in de consumentengids leuk. Dat was de inspiratie. Bovendien hoef je geen lid te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen