dinsdag, oktober 20, 2015

ING stuurde mij per e-mail bericht

ING bank stuurde mij voor het eerst per e-mail bericht. Een bericht waardoor ik blij ben dat ik deze bank niet meer gebruik voor spaarrekeningen. Het is een bericht in de trant van 'how low can we go'.

De spaarrekening zal vanaf 22 oktober nog maar 0,7% rente geven voor direkt opvraagbare spaarrekeningen tot 25.000 euro,. Dit  was 0,80%



Veel geld hou ik niet op deze Unicef spaarrekening die direct gekoppeld is aan mijn ING bankrekening.
Ik heb bij deze bankrekening een gekoppelde Moneyou spaarrekening. Die geeft momenteel 1,20% rente.
Het verschil is dat ik bij een overboeking van Moneyou een nachtje moet wachten voordat het op mijn bankrekning staat. Dat vind ik geen probleem.

Een spaarrekening waar ik moeite voor moet doen betekent dat ik een nadenktermijn heb. Een afkoeltermijn.
De ING is niet de rekening waar mijn 'inkomen' op word gestort. Nee, mijn inkomen wordt op de ASN rekening gestort. Ik heb al iets van een plakbandpensioen. De spaarrekening bij ASN is momenteel 1,0% .
De spaarrekning van SNS zakelijk is nu nog 1,05%.

De ING dient alleen voor privé uitgaven. Dat is niet zoveel.
Op de Moneyou rekening staat voldoende geld voor een geheel nieuwe auto zolang die maar in de kleinste klasse is en geld voor een scooter. Daarbij ook geld voor vakantie.

Vreemd eigenlijk, want vervoer is bij mij een vaste last. Maar ja, ik ben ook wel eens krom in mijn denken.

Voldoende geld voor een simpele vakantie. Nog niet voldoende voor mijn maandenlange vakantie naar Australië, ooit. Daar wordt aan gewerkt. Inmiddels heb ik een boot gekocht, dus het geld van deze rekening is al heel wat minder. Maar ik heb daar bezit voor terug gekregen.

Hou jij een spaarrekening elders dan bij de bank waar je je gewone bankrekening hebt?


6 opmerkingen:

  1. Zolang onze hypotheek nog loopt bij de ING, en dat is de bedoeling om die volgende zomer volledig af te lossen, hebben we de ING nog als betaal rekening. Daarna gaan we daar de rekening opzeggen. Als spaarrekening heb ik al lang geleden gekozen voor de ASN rekening.

    Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kreeg ook het mailtje en eerlijk gezegd gaan we ons toch eens orienteren op een andere bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb sinds kort ook een betaalrekening en spaarrekening bij SNS, omdat je daar zelfs op de betaalrekening rente krijgt. Ook kun je je spaargeld over meerdere potjes verdelen, wat ik erg handig vind. Zit met alle zakelijke rekeningen bij de RABO, maar ben wel van plan om stapsgewijs weg te gaan bij de RABO. Dus ja heb ook mijn spaarrekening bij een andere bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb twee spaarrekeningen bij MoneYou.
    En nog twee bij de bank waar de hypotheek en de betaalrekening zitten. Op die spaarrekeningen staat genoeg om de hypotheek te kunnen afbetalen (dat doen we niet, we krijgen meer belastinggeld terug dan we aan rente kwijt zijn) en om de helft van een nieuwe auto en wat opfrissingswerken aan het huis te betalen. Alle onregelmatige uitgaven, zoals verzekeringen, kleding betaal ik ook daarvan. Op die rekeningen krijg ik 0.10% basisrente en 0.10% getrouwheidspremie. Dit is in België, dus daarmee vergeleken is de 0.70% nog zo slecht niet.
    Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie weten dat MoneYou gewoon een andere naam van ABN AMRO is?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Ann Hongkind, daar heb ik al een keer een blog over geschreven. Mijn leaseplanrekening is al tot de max, dankzij een lening van de stamrecht bv, ook wel de pensioen bv genoemd,

    BeantwoordenVerwijderen