zondag, oktober 04, 2015

Pauze in hypohteekaflosverhalen

Even een pauze in hypotheekaflosverhalen. Ik heb het 'druk', want echt  wat een mens ben ik toch. Enerzijds verlang ik naar niks doen. Doe ik een tijdje niks, dan ga ik toch weer dingen verzinnen om iets te gaan doen.

Waar ben ik de laatste tijd dan zo druk mee bezig?

De website moet worden verbeterd. Volgens BedandBreakfast.nl komen er meer bezoekers naar mijn advertentie dan voorheen, maar mensen haken af.  Mijn foto's zijn niet goed genoeg. Er is veel concurrentie bijgekomen. De klant is kieskeuriger geworden. Betere foto's en verbetering van de website dus.
Eerder dacht ik dat de opkomst van AirBnB en Booking com mijn omzet verlaagden. Maar dat is niet zo. BedandBreakfast.nl en BedandBreakfast.eu is veel groter dan AirBnb. Zij vernieuwen zich ook.

Dus besloot ik de website te verbeteren. Een fotografe komt foto's maken. Ik besloot om de vloer verder te isoleren, want wat is zes centimeter isolatie nu helemaal. Ik heb de trap zelf geverfd. Alleen al het krijgen van de juiste kleur verf is ook zo'n dingetje. Ik haalde verfsplinters van de trap en nam ze mee naar een verf speciaalzaak op de Beestenmarkt in Delft. Een oude zaak, maar de eigenaren hebben passie voor het vak. Veel schilders komen daar.

De tuin moet vernieuwd worden. De geraniums voor het huis zijn bijna uitgebloeid. Even zoeken naar andere rood bloeiende planten in oktober. Een dingetje dus.

Ik maakte een broek smaller met de naaimachine!!!  Die naaimachine had ik in geen twintig jaar meer aangeraakt.

Ik loop weer meer. Daar ben ik blij meel. Alleen loop ik niet hard, maar langzaam. Een vriendin probeert me zover te krijgen dat ik met haar mee ga hard lopen. Maar vier kilometer. Ik wijs op mijn geblesseerde voet. Dan stopt ze en na een poosje begint ze weer.

Ik kook in ieder geval twee keer per week voor bijzonder thuisafgehaald. De moestuin loopt gelukkig af.

Het isoleren kost ook wat. Twee bedrijven zijn langs geweest. TonZon blijft nog over. Het bedrijf dat Purr verkoopt, adviseerde me geen Purr te nemen.

Het bedrijf weet ook alles van CV's en zag hoe het vorige installatiebedrijf er toch maar een Verbeterd Rendement ketel in had gezet en geen HR. Iets wat ik betreur. Het kon niet zeiden ze. Het kan wel hoorde ik van later van iemand anders. Het is alleen wat lastiger.
Ik zou mijn huidige CV op Marktplaats kunnen zetten en dan een HR ketel alsnog laten plaatsen was zijn advies. Iemand met een tuinhuisje zou een VR ketel prima kunnen gebruiken. Wat een geld door het gootgat. Een HR ketel verbruikt 15% minder gas dan een VR ketel. Ik hou het voorlopig in mijn achterhoofd.

's Avonds maak ik een todo lijstje voor de volgende dag, met tijdstippen. Dat scheelt, dat zorgt voor wat regelmaat.

Even een tijdje pas op de plaats met de aflosverhalen. Zodra mijn hoofd leeg is, start ik weer. Hypotheekaflosverhalen zijn leuk om te lezen!

4 opmerkingen:

  1. Toevallig kwam ik onlangs op internet een aantal "fotografie trucs tegen om je huis beter te veropen op AirBnb". Zie onderstaande link. Misschien heb je er wat aan.

    https://www.annicvw.com/ilovefashionnews/tip-7-fotografie-trucs-om-je-huis-te-verkopen-op-airbnb/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Stapstories, dank je voor de link. De foto's zijn vrijdag gemaakt. Ik zie ze vandaag tegemoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had ook wel gedacht dat AirBnB de B&B branche om zeep zou helpen. Mooi dat je met mooie foto's er nog wat mee kan doen. Bevalt het om een B&B te houden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Rose, dat is voor iedereen anders. Uit de link voor fotografie die Stapstories stuurde begreep ik dat de accomodaties bij Airbnb minder zijn dan B&B

    Ben je bewust van de steeds groter wordende concurrentie. Goed is niet meer goed genoeg. Het zijn de details die het hem doen.

    Reviews worden alleen gegeven uit emotie. Een review wordt nooit uit aardigheid gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen