zondag, oktober 18, 2015

Pensioenfondsen hebben te weinig dekking

Volgend jaar krijgt iedereen te maken met de te lage dekking van de pensioenfondsen. Als je werkt betaal je meer premie. Ben je pensioengerechtigd dan ontvang je minder.

Waarom die dekking beoordeeld in de van oudsher beroerde berusmaand september, zo vroeg ik me af. Ook nu was er een beursdip  in september.  In oktober krabbelt deze op. 

Een bekend beursgezegde luidt: 'Go away  in may and remember be back in september.

De pensioenen hebben ook nog eens een lagere rente moeten berekenen van de overheid. Een rekenrente, niet een echte rente.

ik begrijp niet dat op 30 september de dennkingsgraad wordt besproken. Bij het ABP was het net onder de 100. Er had niets aangepast hoeven te worden.

Misschien zie ik het verkeerd, maar raar vind ik het wel.

1 opmerking:

  1. Tja wat ga ik hier op zeggen.. Een boel kapitaal vanuit het volk is gebruikt om te spelevaren, en exorbitante salarissen en dito gebouwen mee te betalen! Maar als we heel eerlijk zijn wisten we midden jaren 70 of tenminste begin 80er jaren dat dit er aan zat te komen.. In plaats van regeren is vooruitzien was potverteren en schulden maken het credo, vooral voor een Uil die in de Olie was.. Destijds was ik een turf, maar ik mag er nu wel de bittere vruchten van plukken (als ze er nog zijn, en rupsje Dijsselbloem ze niet heeft opgegeten..)

    BeantwoordenVerwijderen