vrijdag, oktober 09, 2015

Twintig procent bespaart met overstappen van hypotheek

In november 2014 dacht een journalist van het FD dat in 2015 de rente aan zou gaan trekken. Ja, de rente trok even aan, maar momenteel gebeurt er weinig. De banken hebben iets meer concurrentie gekregen.

Gisteren op RTL nieuws en ook in de Volkskrant een item over overslutien van je hypotheek.

Er zijn een paar voorwaarden waar je aan moet voldoen, voordat je ook maar mag gaan denken over overstappen, zoals

  • Je hypotheek mag niet onderwater staan.
  • Je inkomen moet voldoende hoog zijn. Door het aanscherpen van de hypotheekregels, kan het zelfs zomaar zijn, dat je nu niet eens meer een hypotheek kan krijgen.
Voldoe je aan deze eisen, dan kan het voordeliger zijn om over te stappen. Een NHG hypotheek is nu al verkrijgbaar voor vijf jaar vast en minder dan 2% rente.
De kosten zijn:
  • Notarisakte
  • Taxateur
  • Financieel adviseur eventueel kosten ongeveer 2.500 euro.
  • De boete die de bank in rekening brengt als je voor het einde van je rentevasteperiode overstapt.

Ik ben Frits .nl
helpt je met overstappen en dat kost 1.500 euro plus de boeterente.

Ik zou de tool zeker invullen. Nee heb je, ja kan je krijgen. Met minder kosten ben je zo van je hypotheek af...... Zeker als je tweeverdiener bent.
Ik zie de verhoging in WOZ tegemoet. :-(

3 opmerkingen:

  1. Je kunt ook bij je eigen hypotheekverstrekker de rentevast periode openbreken. Je betaalt dan wel de boeterente, maar niet de notaris of taxatie. En je hebt ook geen werkgeversverklaring nodig. Lijkt me dat het onder water staan dan ook geen probleem is, maar daarmee heb ik geen ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eens met anoniem hierboven, zelfs afgelopen zomer in praktijk gebracht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anoniem. Ik heb geen hypotheek meer. De ontslag BV nam mijn hypotheek over. Dat ben ikzelf. Iedere cent rente die ik aan mezelf betaal is winst wanneer de BV gaat uitkeren als aanvulling op mijn pensioen


    @E. Goed nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen