maandag, oktober 26, 2015

Zo kom je pijlsnel van je mobiele mb's af

Wat was ik dit weekend dom. Super dom. Zomaar mijn nieuwe abonnement met een totaal aan 500mb in weinig tijd kwijt. Helemaal kwijt.

Ik deel deze fout, zodat jij dit niet doet. Maar ja, misschien ben ik wel de enige oen in deze wereld....

Afgelopen zaterdag las ik in de krant over Über en het verdienmodel, de belastingontwijking via diverse landen en dat een taxirijder 20% van zijn verdiensten afstaat aan Über.

Ik dacht aan mijn komende vakantie en overwoog hoe handig het zou zijn om me met een taxi 's avonds laat naar huis te laten rijden.
Ik installeerde de app op mijn mobiel en beantwoordde de vraag of Über mocht zien waar ik me bevond. Ik antwoordde de vraag met Ja!
Geen taxi in de buurt te vinden, maar het was nog vroeg op de zaterdagmorgen.

De smartphone liet me tevens weten dat er nog apps wachten op een upload. Dat regelde ik ook. En ondertussen begon het steeds harder het wandelvirus te kriebelen. Een ommetje van een paar km. Lekker vroeg, lekker stil en door mijn geklaag weinig loslopende honden meer, in het gebied waar ze niet mogen loslopen. Hulde aan de gemeente!

Ik was het uploaden van die apps eigenlijk al helemaal vergeten en ook die app van Über die beslist wilde weten waar ik me bevond.

Al vrij vlot kreeg ik een sms van Telfort dat ik 80% van mijn internetgebruik kwijt was. Ik logde in, zette de mobiele data en dataroming uit en dacht dat het zo wel zou gaan. Nog geen paar minuten later kreeg ik weer een sms, dat mijn totale 500 mb verbruikt waren. De app van Über verwijderde ik van de telefoon. Appte voor de zekerheid Ëxtra Mb aan  en vervolgde mijn route.

Nou ja, het wandelvirus 's morgens vroeg is een goed ding,, maar voortaan geen apps laten vernieuwen en de app van Über niet meer gebruiken.
Mijn auto zet ik op een gratis parkeerplaats en dan ga ik met de bus van de RET naar en van het vliegveld.
Ik had nog even het idee, dat misschien mijn accu leeg zou zijn na drie weken stilstaan. Maar dat is natuurlijk onzin. Dat moet kunnen drie weken de auto stil laten staan.

5 opmerkingen:

  1. Wat een vervelende verrassing! Fijn dat je dit deelt, zodat andere mensen dit kunnen voorkomen.

    En fijn dat er geen loslopende honden meer zijn waar het niet mag. Ik vind dat ook altijd erg vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je komt ergens pijlsnel van af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Snoniem. Dank je. Pijlsnel aangepast. Het is niet het NAP.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt op veel smartphones instellen dat ze alleen apps downloaden en updaten als je op wifi zit. Zo kan dit je niet overkomen. Altijd zonde!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Anoniem, geen idee. Tot nog toe ben ik altijd goed uitgekomen met 500 mb. Lijkt me best lastig alleen met wifi. Ik gebruik het ding vaak onderweg,

    BeantwoordenVerwijderen