woensdag, november 04, 2015

De verkeerde bloemen kado gegeven

Heb ik dat. Kom ik op het lumineuze idee om de mensen waar wij maandelijks 's avonds gedurende de wintermaanden te gast zijn een bloemetje te bezorgen.

Ik ben dol op hortensia's.. Dure bloemen. Ik koop ze op bijna twintig kilometer  afstand in Honselersdijk. De route is mooi, stoplichtvrij en toeristisch. Vandaag kocht ik twee bossen met korte stelen voor zes euro. Scooterde met daglicht naar de mensen in de plaats Maasland. Thuis had ik al een briefje geschreven, voor het geval ze niet thuis waren. Ze waren niet thuis, maar een familielid deed de deur open.

Terwijl ik voor de deur sta te wachten zie ik in hun voortuintje allemaaal hortensia's.  In de vensterbank zag ik twee blauwe, juist ja, vul maar in: hortensia's. De bos met mijn vijf hortensia's voor hadden eigenlijk niet gehoeven.

Er zijn nog meer bloementuinders in het Westland. Ik had makkelijk andere bloemen kunnen kopen,
Het zijn beleefde mensen. Ze belden mij op en dankten mij voor het gebaar.  Daar ging het ook om.

Ik had een leuke scootertocht. Dat is ook wat waard.

5 opmerkingen:

  1. Hoezo verkeerde bloemen? Deze mensen zijn dol op hortensia's, zou je ook kunnen denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook juist precies de goed bloemen. Mij had je er geen plezier mee gedaan, maar hen duidelijk wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het was van u toch en lief gebaar , dat hoeft u niet te zien als de
    "verkeerde bloemen ".....
    zou willen dat ik ook een keer een bosje bloemen van man-lief kreeg , maar
    dat is in het maasdaikse niet zo-n spontaan gebeuren .....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bloemen zijn nooit verkeerd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt juist gekozen voor hun lievelingsbloemen. Goede keuze dus.

    BeantwoordenVerwijderen