maandag, november 02, 2015

Een heerlijke consuminderende dag

Was iedere dag maar zo heerlijk als de laatste tijd.

Gisteren liep ik in de mist op de boulevard van Scheveningen en vandaag liep ik in de zon
in Midden Delfland.

Terwijl ik daar liep, kilometers wegvrat, hoorde ik de slow whoop afgaan van de diverse gemeenten in de nabijheid van deze sloot.
Om 11:59 startte het geluid in de gemeente Vlaardingen, even 12:00 uur in de gemeente Schipluiden en even later versterkt door?? Niet vanaf de gemeente Maasland. Wat draagt dat geluid in de polder over land ver!

Nog altijd als ik dit geluid hoor op de eerste maandag van de maand denk ik aan mijn BHV tijd terug. Om elf uur 's morgens ging het alarm af in het 32 etages tellende gebouw. Vlak daarvoor ging mijn pieper af met mededelingen. Na het alarm per etage melden dat de BHV op die etage paraat was.
Omdat ik ook EHBO-er was kreeg ik een leuke zakcent voor deze zaken.
Niet altijd was dit chill. Ik herinner me nog een diabetes patient met hartklachten waar ik paraat stomd om als het nog slechter ging te reanimeren. Gelukkig was de ambulance op tijd. Vanuit het ziekenhuis belde hij een paar dagen later mij en nog een collega. Het gevoel dat wij daarbij hadden was dat het een afscheid was. Het klopte. Hij overleed een week later.

In mijn mini-bedrijf hangt mijn BHV diploma met brandblusser in huis.  Het geeft een veilig gevoel, zo denk ik aan gasten.

Verder heb ik twee boeken uit gelezen. Een boek buiten en het tweede boek binnen. 
Een heerlijke consuminderende dag.  De lijst met todo dingen ligt er nog. Morgen is er weer een dag.

1 opmerking:

  1. Fijn dat dat je zo kunt genieten van zo'n mooie dag! Het klinkt ook echt heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen