zondag, november 29, 2015

Google analytics

Wat heerlijk om te grasduinen in Google analytics. Gewoon om de eeuwige nieuwsgierigheid te bevredigen. Google houdt alles bij, maar dan ook alles. Google weet alles. Wat weet Google eigenlijk niet?

Google analytics geeft nog meer info dan de tools binnen blogger aangeven over aantal bezoekers en terugkerende bezoekers. Het is een heerlijk programaa en grappig genoeg heeft dit blog veel visitors en de hoofdmoot zijn de  returning visitors.

In de periode van 29 oktober tot 19 november waren er 28% nieuwe bezoekers en 68% terugkerende bezoekers.

Volgens de info op Blogger.com statistieken komen de meeste bezoekers via het blog van Zuinigaan, vervolgens via Google.nl en dan via Min-of-meer

Zo kan ik nog wel even doorgaan met het opnoemen van allerhande info, maar dat deed ik al toen dit blog 10 jaar bestond.
Toen kende ik dit fenomeen nog niet.

3 opmerkingen:

  1. Ik ken dit helemaal niet. Ook maar eens aangemaakt, maar ik zie nog geen gegevens. Hoe kan ik dat activeren? Moet ik daarvoor een link op mijn blog plaatsen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ook wel leuk om te weten; ontvang je ook wel eens lezers vanaf mijn blog?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @fin onafhankelijk Ik zag dat in blogger een bestandje met info naar Google analytics staat. Dat zorgt ervoor denk ik, dat analytics met de crowler langs komt.

    Blogger.com geeft alleen de bovenste drie vereijzers aan. Niet meer en niet minder. Staat binnen blogger bij statistieken

    BeantwoordenVerwijderen