zondag, november 22, 2015

Mijn culturele basisbehoefte

Tien jaar ben ik nu Pathe lid. Vanaf deag 1 dat dit abonnement na een proefperiode in Groningen ook in de rest van het land werd uitgegeven, ben ik al lid.
Na vijf jaar werd mijn pasfoto aangepast.

Als er één consuminderig abonnement is, bestaat naast het hebben van een bibliotheek abonnement ook een Pahe Unlimited abonnement tot de mus haves. In 2005 kostte het 17,50 en nu 19,00 per maand.
Er is geen grens aan het aantal te bezoeken films, het is ook niet bioscoop gebonden. Zolang er maar Pathé op de gevel van het gebouw staat is het ok. Je kunt korting krijgen op de bioscoop consumpties die worden aangeboden.  Maar mijn credo is dat ik meestal die paar uur prima zonder kan doorbrengen.
Toen ik uit kantoor nog wel eens direct naar Pathe de Kuip ging, had ik grote moeite om langs het aangebodene te lopen. Het was meestal etenstijd, als je na je werk direct door gaat. Ik geef eerlijk toe, ik viel er vaak voor.

Nu is dat allemaal minder. De dinsdag en ook donderdag films voor 50+ kun je ook nog gratis thee/koffie en een koek krijgen.
Je krijgt info voor speciale avonden, zoals vanavond een speciale voorprémiere van een film die tlater uit komt, met een gratis drankje en hapje. Het kost je verder geen cent.
Ik ben vanavond aan het sporten met mijn sportgroepje, dus ik ben er niet bij.

Ter gelegenheid van dit jubileum schreef ik Pathé een bericht. Ik kreeg twee coupons voor een drankje en een hapje van de momenteel door mij meest bezochte bioscoop. Ik had ook nog een filmposter mogen ontvangen. Maar helaas, dat past niet bij mij. Of ik dan geen neefje of nichtje had. Ja die heb ik plenty. Maar die hebben ook al weer kinderen. Dus om nu te gaan leuren met een filmposter.
Toch een aardig aanbod.

Vroeger ging ik altijd naar het theater en ik nodigde daar altijd iemand bij uit. Zo stelde ik een abonnement uit met in iedere maand een voorstelling. Duur en prijzig. Je legt je vast.
Wat ik zo prettig vind aan de film is dat er altijd wel een film is die mij aanspreekt. De ene film past wat beter dan de andere. Maar het kost me behalve dit abonnement geen cent. Als ik zin en tijd heb om te gaan, dan ga ik. Er zijn zoveel films!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen