vrijdag, november 13, 2015

Mislukte date? Vraag koffiegeld terug

Een man en een vrouw hadden een date. De man betaalde de koffie voor de vrouw. Aan het einde van de afspraak vroeg hij om een vervolg afspraak met de vrouw.

Zij had niet het gevoel dat er een vonk was overgesprongen. Zelfs geen chemie bespeurde ze.  De tweede afspraak was bij hem thuis, koken en samen eten en dan maar zien of de tweede afspraak potentie had.

Ze wilde niet. Deze afwijzing vond de man, die goed op de centjes paste niet zo leuk. Hij vroeg zijn geld terug. In dit geval £3.50.
Dat vond zij zo belachelijk, dat ze dit deelde op internet deelde. De Daily telegraph nam het verhaal over. Het bericht stond eerder op de website Nos op 3, maar  daar is het niet meer vinden.

Het hele verhaal in geuren en kleuren vind je HIER


De Nedetlandse methode dat ieder voor zich betaalt wordt in het buitenland Double Dutch genoemd. We staan bekend als gierigaards. In andere landen is het zo dat degene die uitnodigt betaalt.

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het niet raar dat je op een date ieder je eigen consumptie betaalt, dat vind ik heel gewoon. Het is achterhaald dat mannen de rekening in de horeca voor beiden zouden moeten betalen. Ik had het wel heel vreemd gevonden als de man wegens de mislukking van de date ook zijn eigen consumptie niet had willen betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Zuinigaan. Deze Nederlandse methode is in het buitenland onbekend. Deze Nedetlandse methode wordt Double Dutch genoemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Going Dutch. Double Dutch is meerdere anticonceptiemiddelen bij elkaar. Oók een goed idee bij daten, natuurlijk.

    Bij ons (we zijn allemaal tweede helft/eind twintig) is trakteren bij de eerste date eigenlijk symbolisch: dan ga je nog een keer met elkaar uit en dan betaalt de ander. Laatst had ik een héél slechte date met een goede vriend, hij betaalde voor ons allebei en ik voor mezelf. Geen van ons wilde geld terugnemen, dus hebben we een flinke fooi gegeven aan de medewerkers van mijn favoriete café.

    Hoe doen jullie dat? Of voor iedereen die al héél lang bij elkaar is: hoe deden jullie dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @FlowerGirl Goede vraag. Het hing van de eerste indruk af. Als man graag wilde betaalde hij alles. Zorgen dat je onder de verplichting uitkomt betaal je alles zelf.
    Toen ik nog op school zat 15-16 met weinig zakgeld probeerden we alleen het eerste drankje te betalen en verder niets.
    Rare typen meegemaakt, die dachten dat ze voor 1 drankje de hele vrouw konden kriggen. Nooit meer laten betalen dus. Maar toen was ik ouder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Afhankelijk hoe zo'n eerste date tot stand is gekomen (blind date, datingsite, eerdere ontmoeting of elkaar misschien al kennen) vind ik het altijd heel hoffelijk als de man de rekening betaalt. Dan maar ouderwets. Evenals de deur openhouden, m'n jas aannemen etc.

    Wel vind ik het leuk om daarna ook iets op me te nemen. Ergens nog wat drinken. Een bioscoopje, een ander uitje. Ik heb in mijn single-periode met diverse dates niet meegemaakt dat de man de rekening wilde delen.

    Op zich vind ik het prima om te overleggen een rekening te delen. Maar niet om geld terug te geven als de date geen vervolg heeft. Een soort niet-goed-geld-terug-garantie, haha.

    S.

    BeantwoordenVerwijderen