zaterdag, november 07, 2015

Netwerkbijeenkomst half december

Nog meer dan vorig jaar kijk ik uit naar de netwerkbijeenkomst waar de jaarlijkse cijfers bekend gemaakt zullen worden.

Tijdens mijn werkzame leven had ik deze bijeenkomsten ook, maar toen alleen met collega's binnen in het bedrijf waar ik werkte.
Nu ben ik lid van een vereniging en maak ik de bijeenkomst mee met wat ex-collega's en mensen uit de haven.

Ik kijk er echt naar uit om eindelijk persoonlijk bij te praten met mensen waar ik destijds goed mee omging.
Tot voor kort werd ik geinformeerd door een insider met nieuws, vertrekkende mensen en andere inside info.

Sinds een paar maanden trekken de vacatures aan. Zijn het niet alleen vacatures voor stagiairs of voor een afdeling met een beroerde manager, die graag personeel ontsloeg. Die manager is zelf vertrokken(hiep hoi). Een belangrijke interim manager is al een half jaar weg. Hij heeft een sfeer van wantrouwen achtergelaten. Hij heeft geen nieuwe baan. Op zijn LinkedIn staat dat hij nog steeds werkzaam is bij het bedrijf.
Een kanjer van een vrouwelijke ex-collega heeft zijn plaats ingenomen,

Doordat de storm is geluwd tot een briesje, heb ik verteld, dat ik de berichten mij werden gegeven over het bedrijf wel geloof. Ik ben er blij mee. Ik geloof niet dat het bedrijf de harmonieuze sfeer van weleer gaat evenaren. Maar dat er rust is ontstaan en wat meer vertrouwen. Prima. Ik hoef me geen ernstige  zorgen meer te maken. Nu is het tijd om wat afstand te nemen.

Ondanks de genomen afstand zie ik uit naar de feestelijke netwerk en cijferbijeenkomst in december. De haven waar ik meer mee verknocht was, dan ik eerder dacht te zijn, zo bleek na mijn vertrek.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen