dinsdag, november 24, 2015

Review Online internet

Neem geen internet van Online schrijft  (klik) de Consumentenbond. Ik als jarenlange klant ben het daar helemaal mee eens.
Online doet niet wat het beloofd. Stelt de klant niet centraal. Is niet transparant.  Het is wel voordelig. Dat dan weer wel.

Sinds heel lang ben ik klant bij Online. Ik ben klant sinds het bedrijf Wanadoo heette, daarna ging het over naar Orange en nu heet het Online.
Drie maanden kreeg ik om mijn e-mail adressen om te zetten naar Online. Veel te kort. Sommige e-mails komen alleen jaarlijks. Mijn website met een ~wanadoo.nl werd ineens onbereikbaar, maar de website zelf bleef nog bestaan, tot die eindelijk op mijn verzoek werd afgesloten.

De internetsnelheid bij Online is lager dan beloofd. Ik kon volgens Online sneller internet krijgen voor dezelfde prijs. Dat kreeg ik en het resultaat was toen gelijk en nu is het nog minder. Gisteren mat ik 4 mb per seconde  en nu is het 8,2 mb per seconde. Voor mij is dat nog steeds goed genoeg, maar te weinig voor bijvoorbeeld grote en meerdere bestanden downloaden. Zeker onvoldoende om tv te kijken en heel veel internetapparaten tegelijk aan te sluiten.

Kon ik vroeger info krijgen per e-mail, sinds kort kan dat weer en dan krijg je een mailtje terug met een klachtnummer en mag je vervolgens een 0900 nummer bellen.

Waarom ik dan nog niet ben overgestapt naar KPN bijvoorbeeld? Overstappen zou makkelijk kunnen, zeker. Maar ik ben verknocht aan mijn e-mail adressen van Online. Voor mijn minibedrijf, voor de stamrecht BV en alles wat daarmee samenhangt, voor nog tal van dingen.
Inmiddels heb ik voor Google places al een extra google e-mail adres aangemaakt. Mijn privé e-mailtjes gaan al langzamerhand naar een privé e-mail adres. Ik zou voor mijn minibedrijfje dan een speciaal e-mail adres moeten afnemen. Dat wil ik niet. In mijn herinnering zijn dat lastig bereikbare e-mail adressen waar je geen mooie e-mail mee kunt sturen, tenzij je daar weer een tijd mee bezig bent.

TV kijken via Online en KPN niet te doen op mijn adres. Er is een enorme elektrische stoorzender in de buurt. Daarvoor blijf ik verplicht bij UPC.

9 opmerkingen:

  1. Heb je al bestudeerd of je het mailadres niet kan behouden of automatisch behouden wordt? Ik het nog een werkend zonnet adres terwijl die al een aantal keer is veranderd van naam en ik al geen eeuwigheid meer bij Zonnet en zijn opvolgers zit. Zo zijn er ook nog mensen met Casema email.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Mria, klopt. Zonnet een e-mail adres uit de oudheid. Ik ken ook iemand met dit e-mail adres.
    Ik ben al een tijd bezig met het omzetten van e-mail adressen en het zijn er nogal veel. Ik zou het liefste overstappen naar een betere.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe kan je nakijken met welke snelheid het binnenkomt?

    Ik heb ook online en ben er niet ontevreden over.

    Overstappen van e-mail is inderdaad erg lastig, soms kreeg je bij oude e-mailadres weer een mail die je moest bevestigen soms niet. Was meer werk dan de adreswijziging.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 4.4 kwam ik op, dank voor het zoekwoord. Dus een stuk minder dan de max. 10 die beloofd wordt. Maar op zich ben ik tevreden, we e-mailen en surfen meestal samen en vinden het snel genoeg. Wellicht als je veel wil downloaden is het traag maar dat doen we nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Lot idd ,4 is nog minder. Je kunt, als je online belt, gratis omgezet worden naar een hogere snelheid.... In de lraktijk blijkt die snelheid hetzelfde te zijn. Evhter, je weet maar nooit hoe een koe een has vangt....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh dat komt me zo bekend voor. Wij ook jarenlang klant geweest bij Online. Ook nog vanuit het Wanadoo tijdperk.
    Meerdere malen een verhuizing bij ze meegemaakt. Nou dat was drama. Dan zit je gewoon maanden zonder internet en communiceren en terugbellen ho maar. En als je zelf belt moet je ook nog zoveel cent per gesprek betalen ook nog.
    En een snelheidsverhoging werd bij ons een snelheidsverlaging. Duurde ook 3 maanden voordat dat enigszins beter was nadat we 1000x gebeld hadden en er 10 mannetjes langs waren geweest.
    Zelfs het abonnement opzeggen is/was een drama. We konden niet opzeggen…. Nu wachten we nog op het laatste geld. Hopelijk zijn we er dan voorgoed vanaf. NOOIT MEER.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kun je nu al niet een algemeen e-mailadres kiezen en je mails automatisch laten doorsturen naar dit adres? Je laat je klanten dan meteen weten dat je over gaat stappen en geeft je nieuwe adres op. Nu twijfel je nog maar dan kun je over een jaar over want heeft iedereen je nieuwe adres al. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Geldover, goed idee. Ik zie op tegen het instellen van een e-mail adres voor mijn sollicitaties, uwv n alle zaken die bij de stamrecht horen.
    Voor mijn bijverdiensten zijn de websites leidend. Nu worden alle e-mails die binnen komen automatisch doorgestuurd naar mijn gmail adres.
    Ik overweeg om over te stappen wanneeer ik uit de WW en misschien IOW kom over te stappen naar Xs4all. Is slchts 63 euro per maand.
    Tegen die tijd schrijf ik niet meer aan dit blog.

    BeantwoordenVerwijderen