maandag, november 30, 2015

Toename aantal moslims die christen worden

Het aantal moslims die christen willen worden groeit.  Gisteren werd in de kerk die ik bezoek een oproep gedaan voor mensen die Arabisch spreken om te helpen te vertalen in de kerk.

Eerder al stond in het Reformatorisch dagblad een verhaal dat moslims veel vaker hulp komen bieden in opvangcentra.

'De hulp door christenen is een thema waar iemand als de islamkritische Ayaan Hirsi Ali in haar boeken herhaaldelijk een punt van maakt. Door de inzet van christenen komen asielzoekers in aanraking met een liefdevollge God. Zelf heeft ze dat ook ervaren in een asielzoekersentrum in Lunteren, toen ze in de jaren negentig als Somalische vluchtelin naar Nederland kwam.'

Er gebeuren vervelende dingen in de opvangcentra. Volgens metronieuws Zo werd een Arabische christenvrouw zelfs verteld dat ze eerst een hoofddoek op moest hebben, voordat ze door moslims zou worden geholpen.
Zo was het in Rotterdam zo, dat de spullen die door moslims werden gebracht alleen door islamitische vluchtelingen mochten worden uitgedeeld.

Bijzonder toch, dat hulp geven zo gewoon is, maar als bijzonder wordt ervaren.

11 opmerkingen:

  1. Religie... steun voor al die mensen in een wereld verscheurd door religie... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja religie, is dat ook een vorm van "consuminderen”?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In het boek 'De Zoontjesfabriek' is Ayaan anders heel kritisch over religie. Het lijkt mij dat in het RD een artikel staat dat geschreven is door iemand die sterk naar zichzelf en het chr. geloof toe redeneert. Ayaan is geen fan van religie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Allen. Hoogste tijd dat ook de sndere kant getoond wordt. Wel een tv programma over Nederlandse moslima's maar niet over de nieuwe christenen.
    Denk daar maar eens over

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik merk ook de openheid van vluchtelingen met islam achtergrond voor de persoon van Jezus en de bijbel. Liefde overwint

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het overgrote deel van de vluchtelingen is gematigd moslim en vlucht hun land uit juist vanwege isis. En bijna alle moslims die in Nederland wonen zijn gematigd. Ik ken er een aantal en de islam is geen godsdienst van de haat. Heel vervelend vind ik het dat de neiging bestaat om alles maar over 1 kam te scheren en te doen alsof bekering tot het christendom DE oplossing is. Nee. Tolerantie ten opzichte van een ieder die anders denkt, dat is de oplossing. Wat bestreden moet worden door christenen, moslims en niet gelovigen zijn organisaties zoals isis. Hoeveel mensen zijn er vermoord in naam van het christendom ? De wereld wordt verscheurd door religie...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Opnieuwbegonnen, er wordt meer dan genoeg nagedacht:-)
    Maar veel mensen in NL hebben de buik vol van religie, of het nu christen, hindoe, moslim of wat dan ook is. Het uitdragen daarvan van jegens een kwetsbare groep (vluchtelingen zijn hun basis kwijt en gaan een onzekere toekomst tegemoet) maakt me een beetje eh.. misselijk.
    Ik ken wel het verhaal dat vluchtelingen die moslim zijn zich hier bekeren tot het christendom omdat ze eenmaal bekeerd geen kans meer maken veilig terug te kunnen keren naar hun land vanwege geloofsvervolging en hier dus meer kans hebben op een verblijfsvergunning. Een 'asielbekering' zogezegd. Daarom vertrouw ik die mooie verhalen over religie dus niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het mooi als mensen elkaar helpen! En als het christendom dit stimuleert vind ik dat alleen maar prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik sta vahalla bij maar met een detail ....

    godsdienst als steun voor alle mensen verscheurd door MISBRUIK van godsdienst!!!!!

    vroeger gebeurde het hier in de middeleeuwen en later in de kolonie's en nu zijn er die gebrainwashte monsters....

    hoe jou GOD ook noemt GEEN ENKEL predikt dat moorden goed is ....

    maar weet dat jammer genoeg er zo veel belangen spelen en veeeeeeeeel GELD en jij noch ik willen weten waar de wapens bommen granaten en al die troep gemaakt en hoeveel en WELKE LANDEN WINST MAKEN daar in Syrie!!???? die oorlog kon al LAAAAANNNNNGGGG gedaan zijn in IRAK heeft het niet zo lang geduurt er zijn te veel grootmachten die er te veel belangen hebben......

    lieve groet Jezebelle

    PS ik ken mensen die naar hier vluchten er zijn moslims van overal bij en een vriendin uit Iran en zij is christen en mijn man werkt al 13j in een asielcentrum en veel mensen zouden niet vluchten mocht het in hun land veilig zijn !
    ik kan het mij niet in beelden dat ik morgen alles moet hier laten en met een koffer en twee kids aan de hand moet vertrekken hopend dat we het overleven...
    ik ben christen op mijn manier...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Allen, veel boeiende reacties. Ik mis in de antwoorden jullie opvatting dat er door Rotterdamse moslims alleen gegeven wordt aan islamieten. werden deze goederen sec voor islamieten gegeven door niet gematigde moslims? Want zo schreef anoniem X Er zijn veel gematigde mkslims in NL.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ene geloof inruilen voor het andere....van de regen in de drup noemen ze dat....

    BeantwoordenVerwijderen