vrijdag, november 20, 2015

Zes gezondheidsapps

Tal van gezondheidsapps zijn verkrijgbaar. Die apps kunnen je bij de les houden.

Zo heb ik een sinds Apple 8.0 de Apple's gezondheidsapp.  Hiermee kun je meten hoeveel stappen je hebt gezet en hoeveel km's je liep. Je kunt je gewicht bijhouden, en nog tig andere dingen. Ik gebruik die allemaal niet. Soms heb ik veel bewogen, aquarobics of in dansend en dan heb ik die app niet eens bij me. Ik ben verrast, wanneer ik lang in de tuin heb gewerkt, dan zie ik dat ik maar een gering aantal voetstappen en km's heb gemaakt. Tja, maar wel veel gebukt en gesjouwd. Er zit een slaapanalyse in, maar daar moet je zelf de gegevens van toevoegen. Android bezitters stellen deze istappenteller nstellen bijvoorbeeld

Ik heb de hartritme app Cardioo  geínstalleerd, van of in rust of vanuit beweging. Meestal meet ik als ik zit of net ben gaan zitten. Ik meet nooit wanneer ik aan het bewegen ben. Je kunt nog veel meer met die app. Het is leuk om te zien of je hart normaal tikt, of een keer iets minder. Dit laatste zag ik toen ik flink bezig was en begon te meten. Binnenkort ga ik hem uitproberen bij mensen met hartritmestoornissen.

De EHBO app van het Rode Kruis. Een must have. Voor Apple en voor Android

Misschien wil je wel stoppen met roken. Dan heb je misschien veel aan de stoppen met roken app

Of een fitness app, om je te ondersteunen met fitness, zoals bijvoorbeeld deze voor Android
Wil je hierna meditern, gebruik je deze app.

Blokje om app voor Apple en Android. Afhankelijk van waar je bent geeft deze een nieuwe wandelroute aan. Houdt tevens de afstad en calorieën verbruik bij

Wil je helemaal niks, maar wel heerlijk zumba beoefenen? Dat kan met apps, maar ook met  deze 33 minuten youtbe dans. Wel zo leuk.


Nog een, veel groenten eten en een positieve mindset helpt gezond ouder worden.
Niet roken (Johan Cruijf) en ook teveel blowen (Armand). teveel amfatemine (Herman Brood).

Er zijn apps voor diabetici, astma patieënten en allerlei andere ziekten. Mensen die een ziekte hebben weten al lang welke apps voor hen bestemd zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen